معاون امور بانوان وزارت ورزش و جوانان:

توسعه ورزش اروند از هدف گذاری های وزارت است/سلطانی فر میراث استادیوم ها و سالن های ورزشی ناتمام را به دوش می کشد/باید در برنامه ریزی ها زنان و مردان را دوشادوش هم دید

۱۳۹۶/۱۲/۰۳ - ۲۳:۴۹:۰۷
کد خبر: ۶۸۰۷۶۱
توسعه ورزش اروند از هدف گذاری های وزارت است/سلطانی فر میراث استادیوم ها و سالن های ورزشی ناتمام را به دوش می کشد/باید در برنامه ریزی ها زنان و مردان را دوشادوش هم دید
فریبا محمدیان گفت: وزارت ورزش و جوانان اهتمام ویژه ای برای توسعه ورزش در اروند دارد.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، فریبا محمدیان معاون بانوان وزارت ورزش و جوانان در نخستین جلسه شورای ورزش منطقه آزاد اروند اظهار کرد:  سعی ما بر آن است تا در نخستین جلسه شورای ورزش منطقه آزاد اروند مذاکرات بسیار هدفمند و با نتیجه را در پیش رو داشته باشیم.

وی گفت: واقع بینانه وارد بحثی شویم که به عمران و آبادانی شهرهای آبادان و خرمشهر منتج شود.

محمدیان افزود: یکی از شروط تاسیس مناطق آزاد، انجام زیرساخت ها است و اگر چنین نشود مجوزشان ساقط می شود ضمن آنکه پرداختن به مباحث اجتماعی نیز از دیگر سرفصل های قابل انجام توسط مناطق آزاد است.

معاون زنان وزارت ورزش و جوانان اضافه کرد: یکی از مسائلی که در حوزه توسعه میدانی در بحث تصمیم گیری در سطح کلان کشور مورد توجه است، موضوع احداث و تاسیس در مناطق آزاد در استان های مشابه خوزستان، هرمزگان و غیره(7 منطقه آزاد به همراه مناطق ویژه ) می باشد.

وی گفت: ما در کنار شما هستیم و مسئولان منطقه نیز باید نگاهشان چنین باشد، ما خواهان و دنبال توسعه ایم.

محمدیان عنوان کرد: من خرمشهر را مثل کف دستم می شناسم چون از خانواده خرمشهرم و طعم جنگ را چشیده ام، افسردگی زنان را می دانم، زمانی که شما رو به وجود آوردند و خواهان نگاه ویژه تان هستند.

معاون وزیر تصریح کرد: باید در برنامه ریزی ها زنان و هم مردان را باهم ببینیم و دوشادوش هم در مسیر آبادانی گام برداریم.

وی افزود: ورزش جدای از سلامت نیست چون باید تا سال 2025 میلادی در سازمان های جهانی اعلام کنیم که ما 10 درصد کاهش فقر حرکتی داریم.

 محمدیان گفت: درد افسردگی آبادانی ها و خرمشهری ها را می دانم و در درمان آن پیش قدمم.

معاون وزیر در بخش دیگری از سخنانش به ورزش آموزشگاه ها اشاره و اضافه کرد: در مدارس باید زمینه شادمانی را به وجود آوریم، آمده ایم تا در کنار شما باشیم. شهرهای آبادان و خرمشهر برای تمام ایران مهم هستند و لذا در برنامه هایمان مباحث این دو شهر را همواره در دستور کار داریم.

وی توضیح داد: تبصره 40 ماده 7، به سازمان منطقه آزاد این کمک را می کند تا به دلیل شرایط ساختاری، بخش خصوصی بتواند برای مشارکت در امر  ورزش از معافیت برخوردار شود.

محمدیان خبرداد: طبق دستور وزیر ورزش ستادی را در وزارت خانه تحت عنوان فجر چهلم راه اندازی کردیم که در آن جا موضوع رسیدگی به وضعیت استادیوم های شهرهای آبادان و خرمشهر مطرح و پیگیری های لازم را انجام می دهم.

وی یادآوری کرد: تیم سلطانی فر  میراث ناتمام ماندن استادیوم ها و سالن های ورزشی را به دوش می کشد.

ایشان توضیح داد: طبق مصوبه نمایندگان مجلس تا زمانی که سازه های نیمه تمام کامل نشود، امکان تخصیص منابع مالی برای احداث مکان های جدید را نداریم، مگر آنکه در قالب تفاهمنامه هایی که با مناطق آزاد منعقد می کنیم اعتباراتی را پیش بینی کنیم.

وی خبرداد: از نقدینگی 27 درصدی ارزش افزوده ای که برای استان خوزستان در نظر گرفته شده، 60 درصد آن پرداخت و مابقی نیز  با پیگیری استاندار و کمک وزیر بررسی و پرداخت می شود، بطور حتم شرایط برای آبادان و خرمشهر با شتاب بیشتری دنبال می شود تا اتفاقات خوبی در این مناطق بیفتد.

محمدیان در پایان گفت: بایستی استعداد در منابع انسانی، سازه های تخصصی، منابع شهری و مدیریتی برای راه اندازی یک هیئت وجود داشته باشد.

لازم به ذکر است که مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان در راس هیاتی از معاونین و روئسای فدراسیون ها صبح از صبح پنج شنبه مهمان خوزستان بود.

در همین راستا محمد رضا داور زنی معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای، وزارت ورزش و جوانان ایران قرار بود به اروند سفر کند که به جای ایشان فریبا محمدیان معاون بانوان وزارت و رزش و جوانان ایران به اروند سفر می کند.

در همین راستا فریبا محمدیان و هیات همراه پس از شرکت در نخستین شورای ورزش اروند، در افتتاحیه دومین تورنمنت بین المللی کبدی جام اروند 2018 حضور یافت.

 

 

 

خبرنگار: احمد بن رشیدی

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز