خطیب جمعه شادگان:

رمز پایداری انقلاب اسلامی توجه به تعلیم و تربیت است

۱۳۹۶/۱۲/۰۴ - ۱۳:۲۰:۱۶
کد خبر: ۶۸۰۸۸۳
رمز پایداری انقلاب اسلامی توجه به تعلیم و تربیت است
خطیب جمعه شادگان گفت: رمز پایداری انقلاب اسلامی توجه به تعلیم و تربیت است.

به گزارش خبرنگاربرنا از شادگان، حجت الاسلام والمسلمین سید مجید شرفى درخطبه هاى نمازعبادى سیاسى جمعه این هفته شادگان که درمحل مسجد حضرت امیرالمومنین(ع) برگزارشد، ضمن دعوت همگان به تقوا و سرلوحه قرار دادن آن در تمام امور زندگی، تقوا را راه و مسیر رستگاری دانست.

وى با اشاره به روز امور تربیتی و تربیت اسلامی افزود: هشتم اسفند ماه در تقویم شمسی روز امور تربیتی نامگذاری شده است و این روز مهم از چندین جهت حائز اهمیت و توجه است واز دیدگاه  دین مبین اسلام تربیت یعنی به فعلیت رساندن استعداد های انسان و ایجاد تعادل و هماهنگی در آن ها  برای رسیدن به کمال مطلوب یعنی قرب به ذات اقدس ربوبیت است.

حجت الاسلام شرفى خاطرنشان کرد: معلمان اثر گذار ترین و اساسی ترین عنصر نظام تعلیم و تربیت کشور هستند وهر قدر ما به این قشر زحمتکش و ارزشمند اهمیت بدهیم در واقع به تربیت دانش آموزان اهمیت داده ایم.

وى در فراز دیگرى از خطبه هاى خود با اشاره به سالروز تشکیل بنیاد مستضعفان و جانبازان در نهم اسفند 57 با فرمان حضرت امام خمینی(ره) اشاره کرد و افزود:عزت و شکوه کنونی ایران اسلامی مرهون مجاهدت های مثال زدنی شهدا و رزمندگان در دوران هشت سال دفاع مقدس است و باید بیش از پیش قدردان این رشادت ها بود.

خطیب جمعه شادگان تصریح کرد: امروز ما در سایه ایثار و رشادت جانبازان عزیز و خانواده هایشان در امنیت کامل با عزت در کشور زندگی می کنیم و باید شکرگزار و قدردان این امنیت و آسایش باشیم و شکر نعمت امنیت هم در جهت پیشرفت جامعه، خدمت به مردم و پیمودن راه شهدا و جانبازان محقق می شود.

وى اضافه کرد: جانبازان ذخیره های دوران دفاع مقدس هستند که عزیزترین و بهترین سرمایه خود را در راه اسلام و دفاع از ارزش های الهی هزینه کردند و بخشی از وجود خود را در این راه تقدیم کردند لذا جانبازان بزرگترین پشتوانه انقلاب هستند.

حجت الاسلام شرفى درپایان خطبه هاى خوداز خطبا، علما،هیاتهاى مذهبى ، مسجد، حسینیه ها، مداحان، شعرا و اعضاى شوراى فرهنگ عمومى شهرستان شادگان در خصوص برگزارى مراسم با شکوه و هرچه تمام تر ایام فاطمیه در سطح این شهرستان تشکرو قدردانى کرد.

 

نظر شما