برگزاری نشست هم اندیشی رئیس پلیس فتای خوزستان با مدیران مسئول و اصحاب رسانه

۱۳۹۶/۱۲/۰۹ - ۱۹:۰۰:۰۸
کد خبر: ۶۸۳۲۴۷
برگزاری نشست هم اندیشی رئیس پلیس فتای خوزستان با مدیران مسئول و اصحاب رسانه
نشست هم اندیشی رئیس پلیس فتای خوزستان با مدیران مسئول و اصحاب رسانه پیش از ظهر امروز در سالن جلسات اداره کل ارشاد خوزستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز،  سرپرست اداره تشخیص و پیشگیری پلیس فتای خوزستان در این نشست اظهار کرد: در فضای مجازی باید وسواس و دقت نظر زیاد در خصوص انتشار اخبار و داشته باشیم چون مسئولیت مدنی و شهروندی علاوه بر مسئولیت حقوقی نسبت به آن داریم.

ستوان  مجید ویسی افزود: بیشتری عناوینی که در فضای مجازی جرم انگاری می شود نشر اکاذیب و توهین است.

سرپرست اداره تشخیص و پیشگیری پلیس فتای خوزستان  با بیان اینکه توهین برای همه آحاد جامعه ممنوع است، تصریح کرد: گاهی اوقات نقدهایی که در  فضای مجازی  منتشر می شود شکل توهین به خود می گیرد و حتی بدون استناد و مدرک تهمت می زنند.

ستوان ویسی گفت: تبعات فضای مجازی  نسبت به فضای حقیقی بیشتر است به این دلیل که  رسانه  های دیجیتال بی منتها هستند.

وی اضافه کرد: کار اطلاع رسانی فضای مجازی یک کار پیشگیرانه است و در بحث اطلاع رسانی و تولید محتوای مناسب رسانه ها می توانند به پلیس فتا کمک کنند.

سرپرست اداره تشخیص و پیشگیری پلیس فتای خوزستان گفت: در بحث تولید محتوای آموزشی و آموزش به شهروندان در زمینه پیشگیری از وقوع جرایم سایبری فعال هستیم.

ستوان ویسی با بیان اینکه در کشور کانالی به اسم پلیس فتا نداریم تأکید کرد:. تنها منبع خبری رسمی سایت خبری پلیس فتا و پلیس است.

وی با اشاره به ضرورت درج منبع خبر در زمان انتشار اخبار با تجه به مسئولیت اخلاقی و قانونی  و تبعات احتمالی آن گفت: متاسفانه اکثر رسانه ها هنگام درج و انتشار خبری اسم منبع خبر را منتشر نمی کنند، در حالیکه منبع و مرجع  خبر باید مشخص باشد.

سرپرست اداره تشخیص و پیشگیری پلیس فتا خوزستان با اشاره به نزدیک بودن به ایام پایانی سال و چهارشنبه سوری و تبعات و پیامدهای آن و دیدگاه پلیس نسبت به آن یاد آور شد:  به عنوان نیروی حافظ نظم  و امنیت مخالف هیچ آیینی نیستیم اما دوست نداریم اتفاق ناگواری برای مردم رخ ندهد.

ویسی در پایان تأکید کرد: خرید و فروش مواد محترقه در فضای مجازی جرم انگاری شده است.

 

نظر شما