استاندار خوزستان:

۱۵۰ مورد آتش سوزی جنگل ها، روز ریزگرد، ۱۰۰ مورد زلزله بالای ۳ ریشتر در سال ۹۶ در خوزستان رخ داد

۱۳۹۶/۱۲/۲۰ - ۱۶:۵۶:۲۲
کد خبر: ۶۸۷۵۰۱
۱۵۰ مورد آتش سوزی جنگل ها، روز ریزگرد، ۱۰۰ مورد زلزله بالای ۳ ریشتر  در سال ۹۶  در خوزستان رخ داد
استاندار خوزستان گفت: ۵۰ روز ریزگرد و ۱۰۰ مورد زلزله بالای ۳ ریشتر و آلودگی هوا و آلودگی ناشی از تاسیسات نفتی را در سال ۹۶ در خوزستان داشتیم.

به گزارش خبرنگار برنا غلامرضا شریعتی ظهر امروز در گردهمایی مدیران کل بحران سراسر کشور در سالن جلسات هتل نیشکر اهواز اظهار کرد:  مسائل و  مشکلات   کشور  و خوزستان بایدبا روش های علمی و کارشناسانه مدیریت و از تجربیات دیگر استان ها برای مقابله با ریزگرد ها و بحران های زیست محیطی بهره مند شویم.

وی افزود: جغرافیای ایران از نظر وقوع حوادث یکی از آسیب پذیرترین بخش های ایران از نظر سیل، زلزله و خشکسالی و دغدغه اصلی مدیران شهری است.

استاندار خوزستان تصریح کرد: ۷۰ درصد جمعیت استان در مناطق شهری و در دامان گسل های خطرزا و پرخطر و حوزه های ابریز، آبخیز و سیل خیز فعال قرار دارد و ۳۱ بلا از ۴۱ بلای طبیعی شناخته شده در خوزستان وجود دارد و رخ می دهد.

شریعتی گفت: حوادثی که در سال گذشته در خوزستان اتفاق افتاد حکایت از بروز خسارات مالی و جانی فراوان در شهرهای استان بود و به همین علت تعیین و انتخاب یک راهبرد مشخص برای ایمن سازی مناطق و کاهش آسیب پذیری آنها در مقابل بلایای طبیعی ضروری است.

وی ادامه داد: در گذشته مانند سایر مناطق کشور به این مسئله کمتر پرداخته شده و کمتر مورد توجه مدیران قرار گرفته است.

به گفته استاندار خوزستان برای کاهش آسیب پذیری مناطق شهری و روستایی باید مناطق آسیب پذیر و نوع آسیب پذیری و بلای طبیعی خاص هر منطقه شناسایی و با اتخاذ برنامه های مدیریتی و مهندسی میزان آسیب ها را کم کنیم.

شریعتی با بیان اینکه لازمه این کار مطالعه جامع فنی است تا بتوانیم خطر را شناسایی و هم دامنه تهدید را در مناطق شهری و روستایی مشخص کنیم، اضافه کرد: بعد از آن باید وضعیت مقابله با بلایای طبیعی را بررسی کنیم تا بتوانیم عوامل تشدید کننده و کاهنده خطر را شناسایی و با مطالعه دقیق تصمیم گیری کنیم.

وی یادآور شد: در این صورت است که می توانیم با یک کار بهینه و مدیریتی با بلایای طبیعی مقابله و تصمیمات لازم را بگیریم.

استاندار خوزستان گفت: در سال ۹۶ بیش از ۱۵۰ مورد آتش سوزی جنگل ها و مراتع به علت خشکسالی داشتیم که سال به سال در حال افزایش است.

شریعتی ادامه داد: ۵۰ روز ریزگرد و ۱۰۰ مورد زلزله بالای ۳ ریشتر و آلودگی هوا و آلودگی ناشی از تاسیسات نفتی را در سال ۹۶ در خوزستان داشتیم.

استاندار خوزستان گفت: باید یک برنامه مطالعاتی جامع برای مقابله با بلایای طبیعی و بحران ها تدوین شود که اداره کل پدافند غیرعامل از قبل این کار را شروع کرده و بعد از آن هم اداره کل مدیریت بحران هم چنین برنامه ای را در دستور کار دارد.

وی بیان کرد: به سازمان برنامه و بودجه دستور دادم و تاکید کردم برای خرید تجهیزات مورد نیاز برای مقابله با بحران ها در سال ۹۷ اعتبار خوبی اختصاص داده شود.

شریعتی با بیان اینکه در این زمینه باید به هلال احمر به ویژه هلال احمر خوزستان و نیازهای آن هم توجه جدی شود و رفع مشکلات آن هم در دستور کار قرار گیرد، گفت: هلال احمر در بلایای طبیعی و بحران ها در خوزستان به خوبی پای کار است و خدمات زیادی در بحث امداد و نجات و حوادث به جامعه ارائه کرده است و از این بابت از آن ها تشکر می کنم.

وی بیان کرد: هلال احمر یکی از سازمان های تخصصی در امر پیشگیری و مقابله با بلایای طبیعی و بحران ها است و فعالیت های آن در حوادث و بحث امداد و نجات در جاده ها و حوادث بی بدیل است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز