دبیر پنجمین همایش ملی مدیریت شبکه های آبیاری و زهکشی عنوان کرد:

ضرورت افزایش راندمان آب و استفاده بهینه از زهاب ها

۱۳۹۶/۱۲/۲۱ - ۱۳:۵۷:۱۶
کد خبر: ۶۸۷۸۵۲
ضرورت افزایش راندمان آب و استفاده بهینه از زهاب ها
دبیر پنجمین همایش ملی مدیریت شبکه های آبیاری و زهکشی گفت: کاهش زهاب ها و استفاده بهینه از آن باید در دستور کار مدیران و مسئولان آبی کشور قرار گیرد و با کاهش ای سی زهاب ها می توان از آنها در مرطوب سازی کانون های تولید ریزگرد استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، عبد علی ناصری صبح امروز دوشنبه بیست و یکم اسفندماه در پنجمین همایش ملی مدیریت شبکه های آبیاری و زهکشی در تالار اجتماعات گیت بوستان اهواز اظهار کرد: موضوع و تأکید این همایش بر  مدیریت شبکه های آبیاری و زهکشی در شرایط محدود آبی و محورهای همایش در جهت مدیریت جامعه آبی و استفاده و حفاظت از منابع آب به ویژه در خوزستان است که با مسائل و مشکلات زیادی در این زمینه در اثر خشکسالی و ریزگرد دست و پنجه نرم می کند.

وی افزود: طبق گزارش ها و آمارها منطقه ما تا سال ۲۰۲۵ و بنابر روایتی تا سال ۲۰۳۰ و طبق برخی گفته ها تا سال ۲۰۵۰ در خشکسالی به سر می برد و این خشکسالی نتیجه کم آبی بر اثر افزایش آلاینده های آبی است.

دبیر پنجمین همایش ملی مدیریت شبکه های آبیاری و زهکشی تصریح کرد: در اثر آلایندگی هم کیفیت آب تغییر می کند و هم اینکه با توجه به کمبود بارش ها و بحران کم آبی با مدیریت منابع آبی این دوره را پشت سر بگذاریم.

ناصری ادامه داد: سو مدیریت در زمان کم آبی باعث ایجاد بحران می شود و اهتمام ویژه ای را می طلبد که با افزایش راندمان  و کاهش مصرف آب و ایجاد مشوق ها مصرف آب را در شبکه های آبیاری کاهش دهیم.

وی گفت: کاهش زهاب ها و استفاده بهینه از آن باید در دستور کار مدیران و مسئولان آبی کشور قرار گیرد و با کاهش ای سی زهاب ها می توان از آنها در مرطوب سازی کانون های تولید ریزگرد استفاده کرد.

به گفته دبیر پنجمین همایش ملی مدیریت شبکه های آبیاری و زهکشی با طرح ۵۵۰ هزار هکتاری رهبری می توان مدیریت بهتر را در اراضی وسیع انجام و راندمان را افزایش داد.

ناصری اضافه کرد: تمرکز ویژه این همایش به شکل عام بر مدیریت جامع منابع آب و مدیریت شبکه های آبیاری در شرایط محدود کمی و کیفی آبی است.

وی  گفت: ۲۲۰ مقاله به دبیرخانه همایش رسید که ۱۰۰ مقاله به شکل پوستر و ۵۰ مقاله به صورت شفاهی ارائه می شود.

 

نظر شما