مدیرکل امور روستایی استانداری خوزستان عنوان کرد:

سهم ۳۴۰۰ میلیارد ریالی خوزستان از اعتبارات اشتغالزایی روستایی کشور

۱۳۹۶/۱۲/۲۷ - ۱۲:۰۱:۵۷
کد خبر: ۶۸۹۸۶۱
سهم ۳۴۰۰ میلیارد ریالی خوزستان از اعتبارات اشتغالزایی روستایی کشور
مدیرکل امور روستایی استانداری خوزستان گفت: با مصوبه مجلس و اعتبارات صندوق توسعه ملی مبلغ6هزار میلیارد توسط دولت و 6هزار میلیارد توسط بانکها جهت اشتغال روستایی سرمایه گذاری شد که سهم خوزستان از این مبلغ 340میلیارد تومان است.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، عبدالله حسینی ظهر امروز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: براساس سیاست های کلی نظام باید با فراهم کردن شرایط لازم وتغییر الگوی کشت درروستاها و ایجاد بازار فروش محصولات روستایی از مهاجرت جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه باید شرایط اشتغال و عمرانی در روستا به منظور جلوگیری از مهاجرت روستاییان فراهم شود، افزود:فراهم کردن شرایط اشتغال نیاز به فرهنگ سازی نیز دارد و با 340میلیارتومان اعتبارات روستایی تعداد6هزار شغل ایجاد می ‌شود.

مدیرکل امور روستایی استانداری خوزستان اشتغال روستایی محور فعالیت های روستایی دولت در سال 96عنوان است، تصریح کرد: با مصوبه مجلس و اعتبارات صندوق توسعه ملی مبلغ6هزار میلیارد توسط دولت و 6هزار میلیارد توسط بانکها جهت اشتغال روستایی سرمایه گذاری شد که سهم خوزستان از این مبلغ 340میلیارد تومان است.

حسینی با اشاره به وجود ظرفیت های خوب گردشگری روستایی در خوزستان گفت: 17روستای هدف گردشگری در ثبت و شناسایی شده و  علاوه بر این تعداد، 30نقطه دیگر روستایی نیز به عنوان برخوردار از جاذبه های گردشگری بررسی و شناسایی شدند.

وی با بیان اینکه  بر اساس سرشماری سال95 جمعیت روستایی از 29درصد در سال 90به 24درصد در سال 95رسیده است، ادامه داد: 315میلیارد تومان در سال 96-95 در حوزه آبادانی و عمران روستاها اختصاص  یافته که این اعتبارات اغلب به‌منظور بهسازی، آسفالت و روشنایی است.

به گفته مدیرکل امور روستایی استانداری خوزستان باید در زمینه آموزش روستاییان در حوزه اشتغال  سرمایهد گذاری کرد که در این رابطه به منظور بالا بردن مهارت روستاییان یک تفاهم نامه ای با اداره آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان بسته شد.

حسینی اضافه کرد: 4هزارو 55روستا، یک هزار و 925 دهیاری  در خوزستان وجود دارد که در حال حاضر تعداد 282 دهیاری جدید نیز اضافه شده است.

وی بیان کرد: 3هزار و 794 روستا دارای برق، یک هزار و  366 روستا دارای گاز و کل راههای روستایی استان 11هزار و 770 کیلومتر که از این مقدار حدود7 هزار و 467 کیلومتر آسفالت شده و تعداد یک هزارو 246کیلومترشوسه و 3هزارو57کیلومتر خاکی است.

مدیرکل امور روستایی استانداری خوزستان افزود: از ابتدای تشکیل دهیاری ها تا کنون دولت حدود13میلیارد تومان به آنها اختصاص داده  و 9هزار و 400 میلیارد تومان در دولت دهم و یازدهم پرداخت شد که بیانگر توجه دولت ها به بخش روستایی است.

حسینی ادامه داد: 67 بخش وجود دارد که روستا ندارند که این روستا مربوط به بخش بندر امام و بخش مرکزی آغاجاری است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز