آماده باش کلیه ایستگاههای عملیاتی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز در روز طبیعت

۱۳۹۷/۰۱/۱۲ - ۱۴:۰۲:۰۲
کد خبر: ۶۹۲۳۵۷
آماده باش کلیه ایستگاههای عملیاتی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز در روز طبیعت
رئیس سازمان آتش نشانی اهواز در تشریح تمهیدات این سازمان برای روز طبیعت از آماده باش کلیه ی ایستگاه های آتش نشانی خبر داد‌.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، علی تراب پور در این خصوص اظهار کرد: از دیر باز و طی یک سنت قدیمی  هموطنان عزیزمان در اقصی نقاط کشور بزرگ و اسلامیمان در سیزدهمین روز فروردین ماه و بهار ، روز خود را در خارج از منزل و در طبیعت سپری می کنند که متاسفانه در سالهای اخیر مشاهده شده که بدلیل برخی سهل انگاری ها و بی توجهی های برخی از هموطنان عزیز شاهد بروز حوادث کوچک و بزرگی در این روز بوده و خاطرات تلخی رغم خورده است.

وی افزود: از شهروندان عزیزمان استدعا داریم در زمان حضور در پارک های جنگلی ، تفرجگاها و ... توجه خود را به کودکان و نوجوانان دو چندان کنند و از اسکان در نزدیکی کانالها و حوضچه های آب کشاورزی ، رودخانه ها و برکه ها جداء خودداری نمائید. از شکستن شاخ و برگ درختان بپرهیزند و از روشن کردن آتش در نزدیکی درختان و در میان علفزارها جداء خودداری نمایند.

 وی همچنین گفت: یکی از عوامل بروز حوادث آتش سوزی در پارک های جنگلی ، تفرجگاهها ، و پارک ها این است که خانواده های محترم پس از روشن کردن آتش و استفاده در پخت و پز آن را کاملا خاموش نمی کنند. لازم است هموطنان عزیز پس از استفاده از آتش آن را با آب کاملا خاموش و بر روی زغال ها مقداری خاک قرار دهند تا مانع از روشن شدن مجدد آن توسط وزش باد بشوند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کلانشهر اهواز اعلام کرد: کلیه ایستگاههای عملیاتی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز در این روز در آماده باش کامل بسر می برد  و به منظور مواجه با حوادث احتمالی مرتبط با روز طبیعت ( 13 فروردین ) و ارائه خدمات  هر چه مطلوبتر به هموطنان و شهروندان عزیز برنامه ها و تمهیدات ویژه ای تهیه و به اجرا گذاشته می شود.

وی تشریح کرد: آماده باش کامل ایستگاههای عملیاتی ، افزایش گشت های ساحلی تیمهای امداد آبی و غواصی، استقرار تیم های امداد نجات و اطفا حریق، استقرار 4 تیم واکنش سریع در پارک ها و تفرجگاههای عمومی، انجام گشت خودروئی توسط مدیران مناطق چهارگانه عملیاتی، استقرار معاونت عملیات سازمان در ستاد فرماندهی 125 و اجرای ماموریت کنترل و فرماندهی تیمهای مستقر و ... از جمله تمهیدات پیش بینی شده سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز در روز طبیعت است.

تراب پور در پایان تاکید کرد: میهمانان نوروزی در صورت بروز هر گونه حادثه مراتب را سریعا با تلفن امدادی 125 به ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی اهواز اطلاع داده و ضمن دور شدن از محل حادثه مسیر را برای ورود خودروهای امدادی باز نگه دارید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز