مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان خبر داد:

بازرسی ۵۲۰۰ واحد صنفی در طرح سلامت نوروزی جنوب غرب خوزستان+عکس

۱۳۹۷/۰۱/۱۸ - ۱۵:۵۷:۳۶
کد خبر: ۶۹۴۰۹۵
بازرسی ۵۲۰۰ واحد صنفی در طرح سلامت نوروزی جنوب غرب خوزستان+عکس
جعفر ربیحاوی گفت: بیش از 5200 واحد صنفی مورد بازرسی قرار گرفته که طی آن 160 اخطار بهداشتی صادر شد و 14 واحد صنفی متخلف به مراجع قضایی معرفی و 6 واحد دیگر نیز پلمپ شد.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، جعفر ربیحاوی مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان با اعلام این خبر اظهار کرد: در این طرح که از 15 اسفند تا 15 فروردین در ساعات اداری و غیر اداری و ایام تعطیل در حال انجام بود، 10 اکیپ تک، دو و سه نفره نسبت به کنترل و پایش بهداشتی مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی منطقه جنوب غرب خوزستان اقدام کردند.

وی گفت: از ابتدای این طرح تاکنون با حضور بیش از 55 کارشناس تشدید نظارت بهداشتی بر مراکز تهیه، توزیع و فروش موادغذایی و اماکن عمومی با اولویت مراکز حساس آغاز شد.

ربیحاوی افزود: در این طرح بیش از 5200 واحد صنفی مورد بازرسی قرار گرفته که طی آن 160 اخطار بهداشتی صادر شد و 14 واحد صنفی متخلف به مراجع قضایی معرفی و 6 واحد دیگر نیز پلمپ شد و بیش از 7800 مورد کلرسنجی و 700 نمونه میکروبی آب شبکه توزیع مورد پایش و آزمایش قرار گرفت.

مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان در پایان استفاده از دستگاه‌های پرتابل کنترل و پایش موادغذایی در کلیه اکیپ‌های نظارتی خبر داد و اضافه کرد: تعداد نمونه‌برداری‌های انجام‌شده توسط دستگاه‌های موصوف 1800 نمونه بوده است که شامل کنترل کیفی روغن های مصرفی، مصرف جوش شیرین در نان، میزان نمک، دمای موادغذایی و همچنین میزان آلودگی سطوح از جمله وسایل و ابزار کار و دست های کارگران است و همچنین مقدار 2هزار و 300 کیلوگرم موادغذایی فاسد و غیرقابل مصرف انسانی به همت کارشناسان بهداشت محیط این گروه کشف و معدوم شد.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز