بهره برداری از طرح جامع دیسپاچینگ انتقال و فوق توزیع؛

کاهش میزان خاموشی هادر خوزستان

۱۳۹۷/۰۱/۲۰ - ۱۵:۲۶:۵۶
کد خبر: ۶۹۵۰۴۵
کاهش میزان خاموشی هادر خوزستان
میزان خاموشی های ناخواسته در خوزستان با بهره برداری از طرح جامع دیسپاچینگ انتقال و فوق توزیع به حداقل می رسد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز،  مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان با اعلام این خبر گفت:  عملیات احداث طرح جامع دیسپاچینگ انتقال و فوق توزیع این شرکت با ارزش سرمایه گذاری ۶۰۰ میلیارد ریال به پایان رسید و مورد بهره برداری قرار گرفت.

محمود دشت بزرگ بیان کرد: عملیات احداث طرح جامع دیسپاچینگ انتقال و فوق توزیع شامل تامین تجهیزات اینترفیس و بستر ارتباط نوری، ساختمانی، نصب، تست و راه اندازی بوده است.

وی در مورد اهداف پروژه اظهار کرد: استفاده از آخرین دستاوردهای سیستم های اسکادا در نظارت و کنترل شبکه های برق، امکان UNMAN نمودن پست های فوق توزیع، بهره برداری بهینه از شبکه برق با استفاده از نرم افزارهای کاربردی (PAS)، استفاده از نرم افزارهای ویژه جهت مطالعات، بررسی حوادث، برنامه ریزی و توسعه شبکه و به حداقل رساندن خاموشی های ناخواسته و سرعت در پایدار نمودن شبکه در زمان های بحران و کاهش تلفات جانی و تجهیزات برق ناشی از خطای انسانی از اهداف بهره برداری این پروژه بود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان ایجاد یک سیستم گزارش گیری از شبکه به صورت زنده و لحظه ای را یکی دیگر از ویژگی های طرح جامع دیسپاچینگ دانست و افزود: این مرکز کنترل جدید ایستگاه های انتقال (AOC) و فوق توزیع (RDC) تحت پوشش شرکت برق منطقه ای خوزستان، قابلیت توسعه ۲۰ ساله خواهد داشت.

دشت بزرگ تصریح کرد: این طرح اجرایی مشتمل بر یک مرکز کنترل فوق توزیع در اهواز، یک مرکز پشتیبان در ناحیه شمال استان خوزستان و همچنین شش مرکز کنترل فوق توزیع در نواحی شش گانه می باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز