مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب:

تحریم و کمبود نقدینگی مانع اصلی اجرای طرح های ساماندهی فلرها هستند

۱۳۹۷/۰۱/۲۶ - ۱۳:۲۰:۱۲
کد خبر: ۶۹۷۰۰۸
تحریم و کمبود نقدینگی مانع اصلی اجرای طرح های ساماندهی فلرها هستند
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: و اگر به خاطر تحریم و نقدینگی و مشکلات ارزی نبود حتما زودتر کارها جمع آوری آنها پیش می رفت.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز بیژن عالیپور پیش از ظهر امروز در شورای سلامت استان خوزستان اظهار کرد: عمده مشکلات ما، ارزی است و در حال حاضر حدود یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بدهی جاری داریم. 

وی افزود: اعتراف می کنیم فلرهای نفتی در اهواز هنوز فعال هستند و اگر به خاطر تحریم و نقدینگی نبود حتما زودتر کارها جمع آوری آنها پیش می رفت.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب تصریح کرد: چاه هایی که به تولید می رسید، نفت اطراف آن می سوخت و آلودگی شدیدی ایجاد می کرد که خوشبختانه با دستگاه های تولید ملی و همچنین وارداتی دیگر نفتی سوخته نمی شود.

عالی پور ادامه داد: موردی که اکنون وجود دارد یکی فلر میدان اهواز۳ است که تا آخر اردیبهشت ماه قطع می شود و دیگری میدان نفتی اهواز۲  است که در جاده ماهشهر قرار دارد و تا سه تا چهار ماه آینده قطع می شود.

وی اضافه کرد: حدود ۱۲ میلیون فوت مکعب گاز همراه نفت را به شرکتی فروختیم که دیگر سوخته نمی شود و پتروشیمی آن را به مواد تولیدی تبدیل می کند برای میدان های نفتی منصوری، مارون ۳ و ۶ نیز شرکتی برنده مناقصه شده و آنها نیز حدود ۴۵ میلیون فوت مکعب گاز را جمع آوری و به پتروشیمی می دهد.

 مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: هر سه ماه یک بار، گزارش فلرها را به استاندار و محیط زیست می دهیم.

 

نظر شما