مدیرعامل آبفای اهواز:

آب شرب اهواز مشکل بهداشتی ندارد/ ضرورت پایان استفاده از آب تصفیه در فضای سبز

۱۳۹۷/۰۱/۲۹ - ۱۴:۱۱:۱۵
کد خبر: ۶۹۸۳۵۱
آب شرب اهواز مشکل بهداشتی ندارد/ ضرورت پایان استفاده از آب تصفیه در فضای سبز
مدیرعامل آبفای اهواز گفت: طبق اعلام نظر آزمایشگاه تخصصی مرجع بهداشت استان آب آشامیدنی اهواز کاملا سالم ، بهداشتی و با کیفیت است و هیچ مشکلی از نظر بهداشتی ندارد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز  فردوس کریمی با اشاره به اظهارات اخیر یکی از اعضای شورای شهر اهواز مبنی بر بهداشتی و سالم نبودن آب آشامیدنی این شهرستان و شیوع و ابتلای برخی شهروندان به هپاتیت در اثر نوشیدن آب شرب، اظهار کرد: بحث بهداشت و سلامت متولی دارد و بهداشت مرجع اعلام بهداشتی بودن یا نبودن آب آشامیدنی است و کسی غیراز بهداشت نمی تواند در خصوص بهداشتی بودن یا نبودن آب آشامیدنی به صورت تخصصی و کارشناسی اظهار نظر کند.

وی با بیان اینکه اینگونه اظهارنظرهای غیرتخصصی نتیجه ای جز ایجاد تشویش اذهان عمومی و نگرانی در مردم و شهروندان اهوازی در پی ندارد ، افزود: طبق اعلام نظر آزمایشگاه تخصصی مرجع بهداشت استان آب آشامیدنی اهواز کاملا سالم ، بهداشتی و با کیفیت است و هیچ مشکلی از نظر بهداشتی ندارد.

مدیرعامل آبفای اهواز تصریح کرد: مشکلات آب اهواز مربوط به امروز و دیروز نیست و ریشه در گذشته های دور دارد و به جای اظهار نظرهای غیرتخصصی برای حل آنها کمک کنیم.

کریمی با بیان اینکه مشکلات اهواز آنقدر زیاد است که اکنون کار به جراحی رسیده است، گفت: بحث کردن درباره مسائل تخصصی نیاز به تخصص دارد و درباره مسائلی که تخصصی درباره آنها نداریم نباید اظهارنظر کنیم تا نگرانی در جامعه ایجاد نشود.

وی با اشاره به استفاده شهرداری از آب شرب لوله کشی و تصفیه برای آبیاری فضای سبز اهواز گفت: ۷۱۸ انشعاب توسط شهرداری برای آبیاری فضای سبز اهواز استفاده می شود که۱۰۵ انشعاب آن غیرمجاز است و نظارتی روی آن وجود ندارد.

مدیرعامل آبفای اهواز با بیان اینکه ما سه منبع اصلی برای برداشت آب داریم ، اضافه کرد: این منابع طرح آبرسانی غدیر از کرخه، و آب حیات است که از چاه های فلمن شوشتر تأمین می شود.

وی یادآور شد: . منبع سوم آب حیات است که متولی آن شرکت آبفای استان این و تلاش می کنیم به مقدار لازم آب مورد نیاز اهواز را تأمین کنند.

کریمی بیان کرد: از یک سال گذشته تلاش کردیم که بیشترین برداشت آب را از طرح آبرسانی غدیر که کیفیت بهتر و مناسب تری نسبت به آب کارون دارد داشته باشیم.

مدیرعامل آبفای اهواز ادامه داد: منبع دوم برداشت و تأمین آب شرب اهواز رودخانه کارون هست که به تناسب خشکسالی دبی آن تغییر کرده و دبی فعلی با آن کیفیتی که انتظار داریم شاید نباشد اما ما فرآیند تصفیه آب را به صورت بهداشتی انجام می دهیم.

وی با بیان اینکه سالی که در پیش رو داریم سال بسیار خشکی است، گفت: برای اینکه ضریب اطمینان را بالا ببریم پارسال تلاش کردیم مخازن حصیر آباد و مخزن ۵۰ هزار مترمکعبی در تصفیه خانه شماره ۲ که سال های قبل احداث شده بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز