استاندار خوزستان تاکید کرد:

تلاش جدی دولت برای حل مشکلات خوزستان

۱۳۹۷/۰۲/۱۷ - ۱۴:۱۷:۵۸
کد خبر: ۷۰۴۵۲۶
تلاش جدی دولت برای حل مشکلات خوزستان
استاندار خوزستان در حاشیه بزرگداشت روز خوزستان در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: اکنون هم که مشکلات زیست محیطی پیش آمده دولت و تمام کشور پای کار آمده و وزرای جهاد کشاورزی، نیرو و کشور به صورت جدی در تلاش برای رفع این مشکلات هستند.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، در این مراسم که با حضور غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، محمد جوروند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و تنی چند از نمایندگان استان برگزار شد؛ نماینده مردم اهواز در مجلس ششم با تاکید بر اینکه همه باید به دین خود به خوزستان آگاه باشیم و آن را ادا کنیم؛ اظهار کرد: برگزاری چنین برنامه هایی و گردهم آمدن این جمع ها فرصت خوبی برای یادآوری وظایف ما نسبت به خوزستان است.

باید بدانیم که امروز چگونه برخوردی با ثروت ملی که همین خوزستان است، داشته باشیم و در عین حال ظرفیت های این استان را نیز ارتقا دهیم.

اگر قرار باشد هر استانی توسعه پیدا کند قطعا به برخواستن افراد همان دیار و تکیه به فرهن، منابع فرهنگی و انباشت سرمایه های فرهنگی نیاز داریم. باید تلاش کنیم با ذکر نکات مثبت استان و کشف مشکلات، گامی رو به جلو برداشته و منابع فرهنگی خود را که همان قشر فرهیختگان محسوب می شوند، حفظ کرده و در عین حال حرمت آنها را نگه داریم.

محمد کیانوش راد با اشاره به پدیده مهاجرت نخبگان از استان خوزستان بیان کرد: متأسفانه امروز در خوزستان با خروج افراد فرهنگی دست به گریبان هستیم. گاها مشاهده می شود که افراد توانمند حتی بعد از خروج از خوزستان به این استان توجهی نمی کنند. همه مدیران و مسئولان باید با تلاش مجدد برای بهبود وضعیت استان این شرایط را بهبود بخشند.

وی وضعیت آموزش و پرورش در استان خوزستان را نگران کننده دانست و افزود: توجه به فرهنگ و آموزش و پرورش برای خوزستان بسیار حائز اهمیت و ویژه است. هرچند ساختن پل و جاده برای استان خوزستان مهم ولی قطعا ساختن پل های اعتماد بین مردم از اهمیت بیشتری برخودار است تا بتوانیم از این طریق سرمایه های اجتماعی خوزستان یعنی همان هنرمندان، خبرنگاران، اساتید علمی و اهل فکر را حفظ کنیم.

کیانوش راد تاکید کرد: باید میل به پیشرفت و انگیزه داشتن برای توسعه و رشد را در میان دانش آموزان خوزستانی توسعه دهیم. این مساله یکی از عوامل تحقق اهداف متعالی است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب تصریح کرد: سهم روزنامه نگاران و هنرمندان را نباید در هیچ زمینه ای کم و ناچیز دیده شود؛ این افراد فرهیخته از بازوهای اصلی تحقق اهداف متعالی جامعه هستند.

وی ضمن تقدیر و تشکر از مدیرکل ارشاد خوزستان برای برگزاری مراسم بزرگداشت روز خوزستان بیان کرد:  اصلا صحیح نیست که بعد این همه مدت نمایشگاهی با چنین اهمیتی در این گمشدگی و سرگشتگی برگزار شود؛ متأسفانه وضعیت امسال نسبت به سنوات قبل اصلا مساعد نیست.

بزرگداشت روز خوزستان

نمایشگاه بین المللی کتاب فرصتی برای نشان دادن پیوند اقوام و استان های مختلف است

در ادامه این مراسم معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: بسیار خوشحالم که این روز به اسم خوزستان نامگذاری و فرصتی برای گردهمایی مسئولان، فرهیختگان و اهالی فرهنگ و هنر شده است.

محسن جوادی تاکید کرد: نمایشگاه بین المللی کتاب علاوه بر بُعد علمی ـ فرهنگی آن برای نشان دادن پیوندهای اقوام و استان های مختلف است. این نمایشگاه زمینه شناساندن توان فرهنگی کشور به مهمانان خارجی را دارد.

وی افزود: امیدوارم این گام های کوچک هرچند ناقابل بتواند در حوزه فرهنگ، هنر و کتاب نقش مؤثری را ایفا کند.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: هرچند برگزاری این نمایگشاه ها اصلا فرصت آن چنانی برای ذکر مشکلات کتاب و حوزه نشر نیست ولی امیدواریم حال و روز بد نشر و کتاب را خوب کند. امیدواریم نمایشگاه فرصتی برای این باشد که حال و روز صنعت عظیم فرهنگی خوب و بهتر شود.

بزرگداشت روز خوزستان2

تلاش جدی دولت برای حل مشکلات خوزستان

همچنین استاندار خوزستان در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برنامه روز خوزستان در نمایشگاه بین المللی کتاب که  از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و با حضور تعدادی از شاعران، هنرمندان، اهالی فرهنگ و هنر استان برگزار شد؛ بسیار ارزنده بود و زیرساخت اصلی مسائل کتاب، علم و دانستن است.

غلامرضا شریعتی گفت: باید حوزه کتاب، فرهنگ و دانش اولویت داشته باشد و نمایشگاه کتاب همیشه بهترین بوده اما همزمان باید نسبت به گسترش فرهنگ کتابخوانی در کشور نیز توجه ویژه ای شود.

وی افزود: همیشه خوزستان را به عنوان ایفاکننده نقش مادر برای کشور تعبیر می کنم. ببیش از 70 درصد منابع ارزی و 15 درصد تولید ناخالص ملی از خوزستان تامین می شود. خوزستان مادری است که از شیره جانش برای توسعه کشور مکیده می شود و در حوزه منابع مختلف این نقش آفرینی به عنوان مادر را دارد.

وی تاکید کرد: خوزستان یکی از محورهای اصلی حفظ تمامیت ارزضی و وحدت کشور است. در دوران دفاع مقدس نیز استان خوزستان توفیقات بسیاری کسب و خون جوانان زیادی از سراسر کشور در خطه و خاک استان خوزستان ریخته شد.

استاندار خوزستان ادامه داد: اکنون هم که مشکلات زیست محیطی پیش آمده دولت و تمام کشور پای کار آمده و وزرای جهاد کشاورزی، نیرو و کشور به صورت جدی در تلاش برای رفع این مشکلات هستند.

وی تصریح کرد: همانطور که در دوران دفاع مقدس تمام ارکان کشور به خوزستان آمدند امروز هم برای حل مشکلات این استان بسیج شده اند؛ حتی مقام معظم رهبری نیز تأکیدات بسیاری برای حل مشکلات استان خوزستان داشتند.

شریعتی افزود: خوزستان به علت اقلیم و منابع عظیمی که داشته دچار دستکاری های بسیاری در طبیعت شده و به تبع دچار مشکلات بسیاری هم می شود.

وی گفت: تلاش می کنیم تا طرح های ملی در خوزستان برقرار باشد ولی در عین حال مشکلات این استان نیز حل و فصل شوند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز