خرید تضمینی یک میلیون و ۵۰ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی

۱۳۹۷/۰۲/۳۱ - ۱۳:۴۸:۴۵
کد خبر: ۷۰۹۶۲۸
خرید تضمینی یک میلیون و ۵۰ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی
مدیرعامل شرکت غله منطقه 4 خوزستان از یک میلیون و 50 هزار تن گندم تضمینی و پرداخت بیش از پنج هزارو بیست و چهار میلیارد ریال به کشاورزان تاکنون خبر داد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، سیاوش حسین‌پور اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از یک میلیون و 50 هزار تن گندم به صورت تضمینی  و 29 هزار تن کلزا از کشاورزان استان خریداری شده است.

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 4 گفت: غلات به ویژه گندم به لحاظ نقش پراهمیت آن در الگوی غذایی مردم جهان که ایران از آن تبعیت می‌کند تنها از جنبه اقتصادی جای بحث ندارد، بلکه از جنبه‌های سیاسی و استراتژیک قابلیت بررسی دارد.

وی گفت: اهداف خرید تضمینی محصولات کشاورزی را حمایت دولت از تولید محصولات کشاورزی(گندم، برنج، جو و... )، ایجاد تعادل در نظام تولید و جلوگیری از ضایعات محصولات کشاورزی اعلام کرد.

وی افزود: شرکت غله منطقه 4 با بهره‌گیری از 102مرکز خرید ، مقدار گندم تضمینی در قالب 125 هزار و 267 محموله گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را خریداری و ذخیره سازی کرده است، از این میزان محصول شامل 1004 تن گندم معمولی و 46 هزار تن گندم دروم است.

مدیرعامل شرکت غله منطقه 4 خوزستان بیان کرد: با سیاستگذاری‌های مطلوب همه جانبه دولت، تلاش‌های مسئولین شرکت بازرگانی دولتی ایران تاکنون بیش از پنج هزارو بیست و چهار میلیارد ریال وجه خرید گندم به کشاورزان پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: مراکز خرید، گندم معمولی را با افت مفید 4 درصد و 2 درصد غیرمفید با قیمت 13000 و با همین میزان افت، گندم دروم را با قیمت 13300 ریال خریداری کرده است. 

وی خاطرنشان کرد:  از 25 شهرستان در گیرخرید گندم استان تنها شهرستان های ایذه  و باغملک  آن هم بدلیل شرایط آب و هوایی اقدام به خرید ننموده اند و استان خوزستان تاکنون بیشترین میزان خرید تضمینی گندم را در کشور داشته است.

مدیر عامل شرکت غله منطقه 4 خوزستان اظهار کرد: در سال گذشته تا پایان فصل خرید یک میلیون و 352 هزار تن گندم خریداری شد . و بر آورد امسال بر اساس نظر مدیریت محترم جهاد کشاورزی نوید خرید یک میلیون و دویست هزار تن داده شده است.

نظر شما