رئیس شورای اسلامی شهر آبادان گفت:

آبادان و خرمشهر توجه ملی می خواهند/در بازسازی حق آبادان ادا نشد+ببینید

۱۳۹۷/۰۳/۰۳ - ۱۵:۴۹:۴۹
کد خبر: ۷۱۰۷۵۳
آبادان و خرمشهر توجه ملی می خواهند/در بازسازی حق آبادان ادا نشد+ببینید
حسن کمری گفت: متاسفانه در بازسازی حق آبادان ادا نشده با این حال هر اقدامی که به قصد خیر و سازندگی در سطح کشور صورت گرفت، ضررش متوجه آبادان و خرمشهر شد.

حسن کمری رئیس شورای اسلامی شهر آبادان در گفت و گو با خبرنگار برنا  ضمن گرامیداشت سالروز آزاد سازی خرمشهر، در خصوص نشست رئیس شورای شهر تهران و شوراهای اسلامی منطقه آزاد اروند، با اشاره به سوابق انقلابی و جهادی این سرزمین و هزینه ای که مردم آبادان و خرمشهر در دفاع مقدس پرداختند اظهار کرد: تنوع بافت جمعیــــت، سپر دفاع ایران بودن و حضور رزمندگان و شهادت شهدا از سراسر کشور در این خطه و همچنین خدمات دهی به کاروان ها و مسافرانی که از سراسر کشور به مسئولان راهیان نور و زائران اربعین مراجعه می نمایند، از آبادان، شهری ملی ساخته است.

وی گفت: متاسفانه در بازسازی حق آبادان ادا نشده با این حال هر اقدامی که به قصد خیر و سازندگی در سطح کشور صورت گرفت، ضررش متوجه آبادان و خرمشهر شد. برای مثال با ساختن سدها آب آبادان کم شد و ایجاد طرح های نیشکر آب شرب آبادان شور شده و کشاورزی از بین رفت، لذا امروز آبادان توجه ملی می خواهد و همه باید خود را مدیون و مسئول در مقابل آبادان بدانیم. مردم آبادان از آقای محسن هاشمی نه به عنوان رئیس شورای شهر تهران بلکه به عنوان یک چهره ملی و موثر و دارای نفوذ در دولت انتظار حمایت و سرمایه گذاری در آبادان دارند.

کمری افزود: آبادان شهری مرزی و در معرض خطر تبلیغات وهابی گری و داعشی گری است و ناامنی آبادان ناامنی پایتخت و کل کشور را به دنبال دارد، لذا همکاری لازم در زمینه کارهای فرهنگی و ایجاد فرهنگسراها و تفریحگاه های و تقویت فضای سبز چه در بعد دانش فنی و چه هزینه های سخت افزاری به مصلحت همه کشور است.

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان در پایان تصریح کرد: معین شدن شهرداری ها و سرمایه گذاری شهرداری تهران در زمینه های مختلف از جمله ساحل سازی و بازی های آبی از جمله فعالیت هایی است که می تواند حاصل سفر رئیس شورای شهر تهران به آبادان باشد.

لازم به ذکر است که محسن هاشمی رفسنجانی در سفری یک روزه به منظور هم اندیشی با شوراهای شهر منطقه آزاد اروند به آبادان و خرمشهر سفر کرده بود و در جریان این سفر ورودی بزرگراه اهواز به آبادان و پل منطقه منیخ خرمشهر با حضور ایشان به نام آیت الله هاشمی(ره) رونمایی شد.

 

 

 

نظر شما