معاون فنی وزیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند خبرداد:

آغاز عملیات تکمیل ساحل سازی اروند صغیر/احداث رینگ دوچرخه سواری و ایجاد فضاهای گردشگری ساحلی برای اولین بار در اروند

۱۳۹۷/۰۳/۲۰ - ۱۴:۵۰:۰۱
کد خبر: ۷۱۶۱۶۸
آغاز عملیات تکمیل ساحل سازی اروند صغیر/احداث رینگ دوچرخه سواری و ایجاد فضاهای گردشگری ساحلی برای اولین بار در اروند
موعود شمخانی گفت: با رویکرد حفظ محیط طبیعی و سازگار با اقلیم منطقه، رینگ ویژه دوچرخه سواری، باغ گیاه شناسی، باغ مشاهیر، اسکله قایق سواری، نشیمن های شهری، بازارچه صنایع‌دستی، فضاهای پذیرایی و دیگر فضاها و امکانات مورد نیاز در دوطرف اروند صغیر در حال احداث است.

موعود شمخانی معاون فنی و زیر بنایی سازمان منطقه آزاداروند در گفت وگو با خبرنگار برنا از آبادان با اعلام این خبر اظهار کرد: کارگاه تکمیل پروژه 15کیلومتری ساحل سازی اروند صغیر با مبلغ اجرایی ۳۳۵ میلیارد ریال به مدت ۱۸ ماه از ابتدای سال جاری آغاز به کار کرد.

وی با اشاره به اینکه در فاز نخست مجموعا حدود 8 کیلومتر ساحل سازی صورت گرفت، گفت:  ٣.۵ کیلومتر(طول) باقی مانده مسیر اروند صغیر شامل تثبیت و ساحل سازی بدنه رودخانه در ضلع شمالی و جنوبی، ایجاد فضای سبز، نورپردازی و انجام آسفالت و تکمیل جاده های دو سمت رودخانه می شود که مجموع عملیات اجرایی دو سوی رودخانه حدودا ۷ کیلومتر می باشد.

شمخانی در خصوص موارد پیشبینی شده در این پروژه از ایجاد پیست دوچرخه سواری و پیاده روی برای نخستین بار در سطح منطقه خبر داد و افزود: این پروژه با رویکرد حفظ محیط طبیعی و سازگار با اقلیم منطقه طراحی شده است و دارای مسیر ویژه دوچرخه سواری، باغ گیاه شناسی، باغ مشاهیر، اسکله قایق سواری، نشیمن های شهری، بازارچه صنایع‌دستی، فضاهای پذیرایی و دیگر فضاها و امکانات مورد نیاز برای جذب و حضور شهروندان منطقه و همچنین گردشگران در نظر گرفته شده است.

معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند با عنوان اینکه نقطه عطف پروژه ساحل شمالی حد فاصل پل امام حسین(ع) تا دهانه ورودی اروند رود می باشد، اضافه کرد: با اجرای این پروژه انتظار می‌رود با جریان یافتن آب رودخانه معضلات زیست محیطی و مسائل مربوط به تامین آب کشاورزی ساکنین مجاور اروند صغیر برطرف شود.

وی تصریح کرد: در این پروژه، طراحی شهری در نظر گرفته شده به گونه ای است که مسیر عبور پیاده و همچنین رینگ اختصاصی دوچرخه سواری از میان فضاهای تفریحی و گردشگری عبور می کند تا علاوه بر استفاده از ظرفیت های بصری ایجاد شده، استقرار و احداث بازارچه های عرضه صنایع دستی موجب تقویت توان اقتصادی و ایجاد ظرفیت های اشتغالزایی بومی شود.

شمخانی با توضیح اینکه لاین عبور خودروهای امدادی و اورژانسی برای زمان های بحران پیش بینی شده است، گفت: برای سهولت دسترسی مناسبتر استفاده کنندگان در طول مسیر، پارکینگ های متعددی در نقاط نزدیک به هم در نظر گرفته شده است.

لازم به ذکر است که پروژه ساحل سازی اروند صغیر مجموعا به طول 15 کیلومتر و در دو فاز پیشبینی شده بود که فاز دوم و نهایی آن از فروردین سال جاری تجهیز کارگاه و شروع به کار کرده است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز