به دلیل وضعیت بحرانی آب؛

شهروندان آبادان تجمع کردند/ آبادانی ها خواستار ورود مسئولین کشوری شدند+ببینید

۱۳۹۷/۰۳/۳۰ - ۱۷:۲۱:۲۷
کد خبر: ۷۲۰۲۵۵
شهروندان آبادان تجمع کردند/ آبادانی ها خواستار ورود مسئولین کشوری شدند+ببینید
آبادانی ها خواستار ورود مسئولان ارشد کشور برای حل مشکل شوری آب این شهر شدند.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، ظهر امروز جمعی از شهروندان آبادان با حضور مقابل اداره امور آب و فاضلاب این شهر، خواستار ورود مسئولان ارشد کشور برای حل مشکل شوری آب آبادان شدند.

 آبادانی ها در حالی که پلاکاردهایی با عنوان"آبادان آب ندارد"، "آبادان - کربلا "، "آب شیرین حق ماست"، " آب شور، بوی لجن و تعفن حق مردم آبادان نیست" و "مسئولین پایتخت نشین نمی خواهیم" نسبت به سختی و شوری آب این شهر اعتراض کردند.

به اعتقاد شهروندان آبادانی، رفع مشکل شوری آب آبادان که با بوی لجن و تعفن همراه است از عهده مسئولان شهری و استانی خارج است و مسئولان ارشد کشوری باید وارد میدان شده، تصمیمات و اقدامات عاجلی به انجام برسانند.

در همین راستا رئیس اداره امور آب و فاضلاب آبادان با حضور در میان جمع مردم و شنیدن حرف های آنان، در مورد روند اجرای طرح خط لوله دوم آب غدیر برای رساندن آب به آبادان و سایر تصمیمات اتخاذ شده توضیخاتی ارائه کرد و از آنان خواست تا تکمیل طرح مذکور به مدت سه هفته دیگر تحمل و صبوری کنند، زیرا مسئولان بی وقفه در حال تلاش هستند.

وی میزان شوری و سختی آب بهمنشیر را 16 هزار میکروموس اعلام کرد و توضیح داد: هم اکنون میزان شوری و سختی آب شهری هشت هزار میکروموس است.

علی رضا خلیلی نیا تصریح کرد: تا تکمیل خط آبرسانی دوم طرح غدیر برداشت آب از رودخانه بهمنشیر متوقف و آب آشامیدنی مردم از خط غدیر با ای سی(هدایت الکتریکی) دو هزار میکروموس تامین می شود.

وی گفت: از امروز نیز آبرسانی با تانکر به برخی از مناطق محروم و حاشیه شهر آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، مدتی است وضعیت آب مصرفی شرب آبادان به نقطه بحران رسیده و دارای رنگ، بوی تعفن و لجن، شوری بیش از حدی که هنگام شستن صورت چشم ها را می سوزاند و در هنگام شست و شوی لباس بعد از خشک شدن رگه های سفید شوری به جای می گذارد.

این وضعیت در حالی است که مردم جنگزده شهرهای آبادان و خرمشهر ماه مبارک رمضان را با این وضعیت و به سختی سپری کردند.

گرمای بیش از حد اخیر هوا تا مرز 50 درجه سانتی گراد، گرد و غبار هوا، افزایش بیماری های ناشی از آلودگی های آب و هوایی و... سبب شد تا مردم آبادان بار دیگر با اجتماع در مقابل اداره آبفای آبادان خواستار رفع سریع این وضعیت نابسامان بشوند.

پیش از این و با حضور استاندار خوزستان در روزهای اخیر جلساتی برای تسریع انتقال آب طرح غدیر به شهرهای آبادان و خرمشهر گرفته شد.

لازم به ذکر ست که هیچ کدام از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی و مسئولین شهری برای پاسخگویی در این اجتماع مردمی حضور نداشتند.

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز