مدیرعامل پتروشیمی آبادان خبر داد:

یک فوتی و ۵ آسیب دیده حاصل آتش سوزی پتروشیمی آبادان/آماده از سر گیری فعالیت های مجتمع هستیم

۱۳۹۷/۰۴/۰۷ - ۱۲:۵۵:۲۵
کد خبر: ۷۲۳۲۹۸
یک فوتی و ۵ آسیب دیده حاصل آتش سوزی پتروشیمی آبادان/آماده از سر گیری فعالیت های مجتمع هستیم
مسعود جبرائیلی گفت: متاسفانه در این حادثه یکی از پرسنل فوت و 5 تن آسیب دیدند، وضعیت مجتمع نرمال است و آماده از سر گیری فعالیت های مجتمع هستیم.

مسعود جبرائیلی مدیرعامل پتروشیمی آبادان در گفت و گو با خبرنگار برنا با ابراز تاثر از فوت یکی از کارمندان آن مجتمع اظهار کرد: در ساعات اولیه بامداد امروز پنج شنبه واحد ۶۰۰ مجتمع پتروشیمی دچار حریق شده و به دلیل وجود گاز vcm و مایع EDC آتش گسترده شد.

وی با عرض تسلیت به بازماندگان پرسنل فوت شده گفت: بخش تاثر برانگیز این حادثه  آسیب دیدگی ۶ تن از پرسنل زحمتکش پتروشیمی آبادان است که به دلیل وخامت حال یکی از عزیزان به نام سید مهدی نجفیان، ساعاتی پیش ایشان را از دست دادیم.

جبرائیلی افزود: یکی دیگر از پرسنل به تشخیص اورژانس به تهران اعزام شد و چهار تن از پرسنل نیز در حال مداوا هستند و انشالله تا فردا مرخص می شوند.

مدیرعامل پتروشیمی آبادان با عنوان اینکه این آتش سوزی در پنج سال گذشته بی سابقه بوده، اضافه کرد: از همان لحظات اولیه واحد HSE  مجتمع با پشتیبانی آتش نشانی شهرداری، پالایشگاه، فرودگاه و اداره بندر آبادان در صدد مهار و اطفای حریق  برآمدند اما به دلیل گستردگی آتش، با هماهنگی فرماندار آبادان و ستاد بحران استانداری خوزستان اکیپ های آتش نشانی از خرمشهر، شادگان، ماهشهر و سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی برای کمک به این حادثه به آبادان اعزام شدند و خوشبختانه تا ساعت ۶ صبح آتش کاملا مهار شد.

وی توضیح داد: در حال حاضر محیط آتش سوزی تحت کنترل است و از همان ساعات اولیه با حضور کارشناسان امر در حال بررسی علل حادثه و کارشناسی بیمه هستیم.

جبرائیلی در خصوص وضعیت فعالیت مجتمع پتروشیمی آبادان گفت: باتوجه به اهمیت و حفظ اشتغال در آبادان و تاکید وزیر محترم کار دکتر ربیعی و مهندس لطفی مدیرعامل شصتا تدابیر لازم برای از سر گیری فعالیت های مجتمع در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه تدابیری را که سال ۹۵ برای بحران های احتمالی پیش بینی کردیم سبب شد واحد ۶۰۰ دچار حادثه شده دیده، چه بسا روزها در آتش می سوخت و آتش به سایر واحدها سرایت می کرد، ادامه داد: با توجه به وسعت آتش سوزی واحد ۶۰۰ وبه دلیل آسیب دیدگی شدید قابل بهره برداری مجدد نیست و احتمالا این واحد مطابق با استانداردهای روز نوسازی می شود.

مدیرعامل پتروشیمی آبادان با اعلام اینکه مجتمع بدون واحد ۶۰۰ به فعالیت های خود ادامه می دهد، تصریح کرد: موقتا vcm مورد نیازی که تا کنون به وسیله واحد ۶۰۰ تولید می شد، با همکاری پتروشیمی اروند تامین و فعالیت های مجتمع از سر گیری می شود.

وی در پایان از همکاری و مشارکت همه بخش ها در مهار آتش سوزی امروز پتروشیمی آبادان تشکر و قدردانی کرد.

لازم به ذکر است که مخازن مجاور محل آتش سوزی تخلیه و به دلیل استانداردهای لازم در این خصوص، بخشی از نیروهای امدادی همچنان در محل حاضر هستند.

مجتمع پتروشیمی آبادان اولین مجتمع پتروشیمی کشور است که بعد از آسیب دیدگی در جنگ تحمیلی، پس از بازسازی در سال ۶۷ وارد مدار شد.

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز