امام جمعه آبادان خطاب به وزیر نیرو در اهواز:

دستگاه آب شیرین کن تهیه کنید/ تاکید بر احیای نخیلات آبادان و خرمشهر

۱۳۹۷/۰۴/۱۴ - ۰۹:۱۹:۴۸
کد خبر: ۷۲۵۷۷۰
دستگاه آب شیرین کن تهیه کنید/ تاکید بر احیای نخیلات آبادان و خرمشهر
امام جمعه آبادان خطاب به وزیر نیرو گفت: طرح آب غدیر در صورت کاهش نزولات جوی باز هم ما را با مشکل مواجه می کند، بنابراین آب شیرین کُن هایی که ثبات امنیتی برای افراد حوالی دریاها ایجاد می کند را با جدیت خاصی پیگیری کنند.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، حجت الاسلام والمسلمین علیابراهیمی پور در آیین بهره برداری از طرح غدیر۲ که بامداد چهارشنبه ۱۳ تیرماه با حضور وزیر نیرو در روستای ام الدبس انجام شد،  اظهار کرد: از مردم صبور، همراه، بصیر، ولایی و در صحنه آبادان، خرمشهر و شادگان تشکر می کنم که با وجود همه تلخی ها و سختی هایی که بعد از جنگ دارند ولی همراهی خود با نظام را ثابت کردند.

وی افزود: وزیر نیرو قول یک ماهه دادند برای روستایی ها و شهرها که روستایی ها نیز تا شنبه منتظر آب شیرین می مانند؛ از همه مسئولان تقاضا داریم که زمان رسیدن آب شیرین به روستاهای آبادان و خرمشهر را کوتاه و از اکنون حداقل ظرف دو هفته مشکل آنها را حل کنند.

امام جمعه آبادان تصریح کرد: طرح آب غدیر در صورت کاهش نزولات جوی باز هم ما را با مشکل مواجه می کند، بنابراین آب شیرین کُن هایی که ثبات امنیتی برای افراد حوالی دریاها ایجاد می کند را با جدیت خاصی پیگیری کنند.

ابراهیمی ادامه داد: نکته بعد هم کشاورزی است چون اکنون در آبادان و خرمشهر کشاورزی و دامداری آنها مورد تهدید جدی واقع شده است.

وی عنوان کرد: در آبادان گاوها مرده و نخل ها خشک شدند در حالی که تمام سرمایه مردم آبادان و خرمشهر بودند.

امام جمعه آبادان با تأکید بر اینکه نخیلات باید احیا شود، تأکید کرد: جبران خسارت دامداری، نخیلات و صیفی جات این مردم حتما باید دیده شود.

ابراهیمی هشدار داد: بیش از 450 شبکه مختلف به زبان عربی سم برای مردم پمپاژ می کنند ولی این مردم خود را تاکنون حفظ کردند اما اگر فقر از دری بیاید قطعا تزلزل ایجاد می شود.

وی خطاب به وزیر نیرو با بیان اینکه همتی باید داشته باشید، گفت: ما خوزستانی ها خیلی دست و دلباز هستیم و مهمانواز جنگ زده هم بودیم؛ آب ما رو بردند نوش جانشان ولی فکری به حال آبادان، خرمشهر و خوزستان کنید.

امام جمعه آبادان با اشاره به لزوم حل مسئله نیشکر گفت: اگر اکنون 190 هزار مترمکعب آب به رودخانه کارون اضافه شود شاید بیش از 200 هزار مترمکعب آن را نیشکر می برد، در حالی که میزان اشتغال آن 600 هزار نفر است.

ابراهیمی عنوان کرد: اکنون بیش از 4 میلیون نخل در آبادان است که همه مورد تهدید خشکی هستند و باید چاره اندیشی شود.

وی در پایان یادآور شد: شبکه های درون شهری انتقال آب فرسوده است و باید انقلابی و جهادی این مشکل را حل کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز