سه شنبه هفته جاری:

بهره برداری رسمی از طرح آبرسانی غدیر دو در آبادان

۱۳۹۷/۰۴/۲۴ - ۱۴:۳۸:۳۶
کد خبر: ۷۲۹۳۹۶
بهره برداری رسمی از طرح آبرسانی غدیر دو در آبادان
صادق حقیقی پور گفت: طرح آبرسانی غدیر سه شنبه هفته جاری به طور رسمی و با حضور استاندار و سایر مقامات افتتاح می شود و از همان زمان بهره برداری رسمی نیز انجام می شود، انتظارمان رفع مشکل شوری آب آبادان از زمان آغاز بهره برداری رسمی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، صادق حقیقی پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان شب گذشته در حاشیه دیدار استاندار خوزستان و هیات همراه از مناطق مختلف روستایی آبادان و شهر اروندکنار در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به اینکه کار اجرای طرح مذکور از سال های گذشته آغاز شد، اظهار کرد: در حال سنجش اثربخشی اجرای طرح غدیر در شهرهای مختلف استان از جمله اهواز، دشت آزادگان، شادگان، خرمشهر و آبادان هستیم.

وی با عنوان اینکه متاسفانه در سنجش های انجام شده موضوع اثر بخشی مورد انتظار ما از اجرای طرح غدیر در آبادان اتفاق نیفتاده است، گفت: به رغم اینکه در سایر شهرهایی که طرح غدیر در آنها اجرا شد و توانست آب با کیفیت کرخه را به آن شهرها منتقل و شاهد بهبود رشد کیفی آب در این شهرها باشیم اما در آبادان این اتفاق رخ نداد.

حقیقی پور افزود: یکی از مشکلات آبادان در این باره مربوط به آرایش شبکه و تاسیسات تولید و توزیع آب در شهر است، در شهر آبادان آب طرح غدیر پس از ورود به تصفیه خانه طرح جامع(ثامن) به بخش های مختلف شهری از جمله تصفیه خانه شهید باوی و تلمبه خانه شهید کشتکار در جمشید آباد منتقل می شود اما این انتقال به تلمبه خانه جمشید آباد به خوبی صورت نمی گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان اضافه کرد: تلمبه خانه جمشید آباد 50 درصد از بار شبکه توزیع شهری آبادان(بالانس در توزیع آب) را برای ارتقاء شاخص های کمی و کیفی بر عهده دارد و از این بابت نقش بسیار مهمی در این فرایند دارد.

حقیقی پور تصریح کرد: با اجرای طرح انتقال آب از تصفیه خانه طرح جامع به تلمبه خانه جمشید آباد به طول 13 کیلومتر و دو دهنه پل 150 متری بر روی بهمنشیر و عبور از 200 عارضه در مسیر، انتظار داریم  100 هزار متر مکعب آب با کیفیت طرح غدیر را بتوانیم به تلمبه خانه جمشید آباد و از آنجا به مناطق مختلف شهری آبادان به ویژه مرکزی، منازل شرکت نفت، ذوالفقاری، احمدآباد، طیب و شهرهای اروندکنار، چوئبده و روستاهای در مسیر منتقل و این مناطق را از آب طرح غدیر بهره مند کنیم.

وی عنوان کرد: در هفته آینده با تکمیل ظرفیت خط دوم غدیر به میزان 135 هزار متر مکعب به اضافه 10 هزار متر مکعب آب شیرین کن و تامین مابقی آب مورد نیاز از آب حیات، نیاز آبادان به برداشت آب از بهمنشیر صفر می شود و امیدواریم همچنان که در شهر خرمشهر ارتقاء چشمگیری در شبکه توزیع آب حاصل شد، در آبادان نیز این روند میسر شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان در پایان گفت: طرح آبرسانی غدیر سه شنبه هفته جاری به طور رسمی و با حضور استاندار و سایر مقامات افتتاح می شود و از همان زمان بهره برداری رسمی نیز انجام می شود، انتظارمان رفع مشکل شوری آب آبادان از زمان آغاز بهره برداری رسمی خواهد بود.

لازم به ذکر است که استاندار خوزستان به همراه فرماندار آبادان و مسئولین استانی و شهری از فرآیند اجرای طرح آبرسانی غدیر بازدید کرد و با حضور در جمع روستائیان و مردم اروند کنار در جریان مشکلات و نقطه نظرات آنان قرار گرفت.

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز