مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند خبر داد:

تخصیص ۹۰ میلیارد تومان برای اصلاح شبکه آب وفاضلاب آبادان وخرمشهر

۱۳۹۷/۰۴/۲۴ - ۱۵:۱۹:۴۱
کد خبر: ۷۲۹۴۲۶
تخصیص ۹۰ میلیارد تومان برای اصلاح شبکه آب وفاضلاب آبادان وخرمشهر
اسماعیل زمانی گفت: در سال جاری برای بازسازی و اصلاح شبکه آب و فاضلاب منطقه(آبادان و خرمشهر) اعتباری معادل 90 میلیارد تومان پیش بینی کرده ایم که تخصیص این اعتبار برای سال بعد نیز تکرار می شود.

اسماعیل زمانی در حاشیه دیدار با استاندار خوزستان در گفت و گو با خبرنگار برنا با اشاره به اینکه بحث آب شرب شهرهای آبادان و خرمشهر یک موضوع ملی و استانی با تخصیص اعتباراتی ملی است، اظهار کرد: با بروز شوری آب، تلاش های فراوان مسئولان برای انتقال آب شرب شیرین و با کیفیت به شهرهای آبادان و خرمشهر با دو خط انتقال مجزا انجام پذیرفت.

وی گفت: با انتقال بیش از 230 هزار متر مکعب آب به شهرهای آبادان و خرمشهر از رودخانه کرخه در قالب طرح غدیر دو، موضوع برداشت آب از رودخانه بهمنشیر به حداقل و در روزهای آتی به صفر می رسد و به این ترتیب آب با EC مناسب به دست مردم می رسد.

زمانی افزود: موضوع آب شیرین کن برای ما حکم پدافند را دارد تا در مواقع اضطرار و یا تکرار اتفاقات مشابه، آمادگی انتقال آب از آب شیرین کن ها به درون شبکه آب را داشته باشیم تا دچار وضعیت روزهای گذشته نشویم.

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد اروند اضافه کرد: در سال جاری برای بازسازی و اصلاح شبکه آب و فاضلاب منطقه(آبادان و خرمشهر) اعتباری معادل 90 میلیارد تومان پیش بینی کرده ایم که تخصیص این اعتبار برای سال بعد نیز تکرار می شود.

زمانی در پایان عنوان کرد: در صدد هستیم با شناسایی مشکلات شبکه توزیع آب در شهرهای آبادان و خرمشهر که اعتبارات طرح مطالعاتی اجرای این پروژه را نیز سازمان منطقه آزاد اروند تقبل می کند، بتوانیم با اصلاح شبکه فرسوده توزیع آب علاوه بر جلوگیری از هدر رفت، آب کافی و با کیفیت مطلوبی را به دست مردم برسانیم.

لازم به ذکر است که تفاهمنامه طرح مطالعاتی شناسایی مشکلات توزیع آب شهری آبادان و خرمشهر با یک شرکت اروپایی چندی پیش به امضاء رسیده است که پیشبینی می شود با اجرای این طرح بیش از 20 درصد از آب شرب هدر رفت شبکه به چرخه توزیع و مصرف باز می گردد و بر کیفیت و پایداری آب شهری اروند افزوده می شود.

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز