معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان خبرداد:

انجام بیش از ۲۴۷۴ زایمان طبیعی در سه ماهه نخست سال جاری

۱۳۹۷/۰۵/۰۱ - ۱۵:۳۸:۵۷
کد خبر: ۷۳۲۵۸۷
انجام بیش از ۲۴۷۴ زایمان طبیعی در سه ماهه نخست سال جاری
حجت‌اله جانبی گفت: در حوزه فعالیت دانشکده علوم پزشکی در سه ماهه نخست سالجاری از مجموع موالید صورت گرفته دو هزار و 474 مورد به صورت زایمان طبیعی بوده است.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، حجت‌اله جانبی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: در حوزه فعالیت دانشکده علوم پزشکی در سه ماهه نخست سالجاری از مجموع موالید صورت گرفته دو هزار و 474 مورد به صورت زایمان طبیعی بوده است.

وی گفت: شاخص سزارین کل دانشکده علوم پزشکی آبادان در این بازه زمانی 32/2 بوده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 2/3 درصد کاهش یافته است.

جانبی افزود: همچنین در دوره زمانی سه ماه ابتدایی سالجاری  یکهزار و 36 مادر باردار پرخطر شناسایی و از خدمات ویژه تشخیصی و درمانی بهره‌مند شدند.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان نظارت مستمر و مداوم بر خدمات ارائه‌شده در مطب‌های تخصصی زنان و زایمان و دفاتر کار مامایی را دستور کار همیشگی واحد مامایی معاونت درمان دانست و اضافه کرد: کیفیت ارائه خدمات به مادران باردار در بخش خصوصی به صورت ویژه توسط کارشناسان این واحد مورد نظارت و ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: از دیگر فعالیت‌های شاخص واحد مامایی، ابلاغ و پایش اجرای دستورالعمل های ترویج زایمان طبیعی، تریاژهای مامایی و پایش و ارزیابی بیمارستان‌های دوستدارکودک  بوده است.

وی در پایان گفت: برگزاری کمیته‌های دانشگاهی ترویج زایمان طبیعی و پیشگیری از مرگ مادری، برگزاری کلاس‌های تریاژ مامایی و نظام مراقبت‌های مرگ مادری و جلسات هم‌اندیشی با پزشکان متخصص زنان و زایمان و نظارت و پایش عملکرد بیمارستان ها در راستای ارتقای سلامت مادران از اهم فعالیت های واحد مامایی معاونت درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان است.

 

 

 

 

نظر شما