برگزاری شب فرهنگی خوزستان در جشنواره ملی چهارسوق

۱۳۹۷/۰۵/۲۰ - ۱۵:۵۹:۳۰
کد خبر: ۷۳۹۶۱۰
برگزاری شب فرهنگی خوزستان در جشنواره ملی چهارسوق
مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان با اشاره به برپایی شب فرهنگی خوزستان در قالب جشنواره ملی چارسوق در برج میلاد تهران، از عموم مردم در اقصی‎نقاط کشور دعوت کرد تا در این شب به تماشای شکوه فرهنگ استان خوزستان بیایند.

به گزارش خبدنگار برنا از اهواز، علیرضا ایزدی امروز شنبه 20 مردادماه 97 در این خصوص اظهار داشت: سه‎شنبه 23 مردادماه 1397 فرصتی است برای دیدن یکی از نقاط ایران‎زمین که به نظر می رسد همگان با آن آشنایی دارند.

او ادامه داد: واقعیت این سرزمین مقدس این است که بسیاری از ما با زیبایی‎های آن آشنایی نداریم و این استان زرخیز سرزمین ناشناخته‎هایی  است که حرف‎های زیادی برای گفتن دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان افزود: از این‎رو، فرصتی در روز سه‎شنبه 23 مردادماه جاری در برج میلاد تهران فراهم آمده است تا همگان در این کشور پهناور با بخشی از گهواره تمدن ایران زمین، سرزمین رنگین‎کمان اقوام ایرانی و خواستگاه تمدن یکتاپرستی ایران بزرگ ‎آشنا شوند.

ایزدی با تأکید بر این‎که سه‎شنبه جاری فرصتی است برای دیدن خوزستان بزرگ و آشنا شدن با مهد تمدن ایران‎زمین گفت: به نمایندگی از مردم استان خوزستان از همگی شهروندان در تهران و سراسر کشور دعوت می‎کنم تا برای تماشای جلوه‎ها و جاذبه‎های این سرزمین اهورایی از جمله صنایع دستی متنوع، زیبایی‎های فرهنگی و آیین‎های زیبا و رنگارنگ معنوی آن ساعاتی را اختصاص دهند و از این زیبایی‎های بی‎حد و حصر لذت ببرند.

درخور ذکر است، جشنواره ملی چارسوق به همت سازمان میراث فرهنگی، شهرداری تهران و برج میلاد با رویکرد تقویت فرهنگ اقوام مختلف ایران، معرفی صنایع دستی، جاذبه‎ها و دارایی‌های فرهنگی استان‌های کشور از 21 تیرماه 97 در برج میلاد تهران آغاز شده و تا 26 شهریورماه نیز ادامه دارد. استان خوزستان نیز سه شنبه ۲۳ مردادماه از ساعت ۱۶ تا ۱۸ در ایستگاه مترو تئاتر شهر و از ساعت ۲۱ تا ۲۴ در برج میلاد تهران به اجرای برنامه خواهد پرداخت.

نظر شما