با حضور هنرمندان تئاتر اروند؛

پوستر بیست و یکمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر رونمایی شد+ببینید

۱۳۹۷/۰۵/۲۲ - ۱۶:۰۰:۴۷
کد خبر: ۷۴۰۴۱۳
پوستر  بیست و یکمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر رونمایی شد+ببینید
با حضور مدیران فرهنگی و هنری و هنرمندان اروند از پوستر بیست و یکمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار برنا از خرمشهر، همایون قنواتی دبیر بیست و یکمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر در آئین رونمایی از پوستر این جشنواره اظهار کرد: ٨٧ نمایش صحنه ای و 72 اثر میدانی از 21 استان کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

وی گفت: پس از بازبینی 10 اثر نمایشی در بخش صحنه و 10 اثر نمایشی در بخش خیابانی به بخش رقابتی این جشنواره راه یافتند. همچنین دو اثر نمایش خیابانی نیز خارج از مسابقه اجرا می شوند.

قنواتی با عنوان اینکه تعداد آثار راه یافته نمایشی صحنه ایی خوزستان به این جشنواره سه اثر است، افزود: آثار پذیرفته بخش مسابقه صحنه ای 9 اثر با موضوع دفاع مقدس و یک اثر اجتماعی است.

وی عنوان کرد: آثار بخش صحنه بیست و یکمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر شامل نمایش های(٢٣) از تهران،(بینایی) رشت، (مثل سوسوی فانوس آویخته) اصفهان، (اکبر کجاست) شیراز، (من تا مرز من) تهران، (دایک) بجنورد، (نجواهای شبانه) دزفول، (ثانیه صفر) تهران، (ما چهار نفر بودیم) از خرمشهر با موضوع دفاع مقدس و (تاکسی درمی) از اهواز با موضوع اجتماعی را شامل می شوند.

قنواتی ادامه داد: آثار پذیرفته شده در بخش مسابقه و خارج از مسابقه میدانی نیز ١٢ نمایش؛ (هیچکس) از آبادان، (نوبت کیه) خرمشهر، (جنگزده) آبادان، (گُم) آستانه اشرفیه، (چند ماهی عاشق) بروجرد، (فشنگ کشکی) خرمشهر، (ماشین زمان) منطقه آزاد ارس، (عاشقانه های جنگ) دهلران، (یه لحظه) کرج، (یه اتفاق ساده) اصفهان، (کلونی نشینان) بوشهر، (زندگی در یک اتاق شیشه ای) تهران در موضع های دفاع مقدس و اجتماعی می باشند.

دبیر بیست و یکمین جشنواره فتح خرمشهر عنوان کرد: نمایش های بخش صحنه در سه سالن خلیج فارس، فانوس و بهزیستی به اجرا در می آیند و نمایش های خیابانی نیز در مجتمع تجاری اروند، مجتمع فرهنگی هنری خلیج فارس خرمشهر و خیابان 15 احمد آباد، پارک روبری مسجد سلطانی آبادان به نمایش گذاشته می شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند به بازسازی و نوسازی سالن های نمایشی در نظر گرفته شده در خرمشهر اشاره کرد و توضیح داد: سالن های به صورت کامل بررسی فنی شدند و با توجه به نیاز بازسازی و تجهیزات به آنها اختصاص یافته است.

لازم به ذکر است که بیست و یکمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر از 27 الی 31 مرداد ماه جاری همزمان با عید سعید برگزار می شود.

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز