الله مراد جهانگیری:

مسجدسلیمان ظرفیت پیشرفت و توسعه بیشتر را دارا است

۱۳۹۷/۰۵/۲۶ - ۲۰:۱۰:۳۲
کد خبر: ۷۴۱۸۸۰
مسجدسلیمان ظرفیت پیشرفت و توسعه بیشتر را دارا است
مشاور دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: باوجو مشکلات بسیار، مسجدسلیمان ظرفیت پیشرفت و توسعه بیشتر را دارد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، الله مراد جهانگیری در همایش برون رفت مسجدسلیمان از بن بست با بیان اینکه یکی از اساسی ترین راه کارهای وجود زیرساخت ها است؛ اظهار کرد: زیرساخت ها در حقیقت کلیدی ترین عوامل توسعه هر شهر یا استان محسوب و مهمترین آن نیز وجود بزرگراه های بین شهری یا استانی هستند.

مشاور دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد:پل های ارتباطی، تقاطع های غیر همسطح، میدان ها و چراغ های راهنمایی نیز از جمله زیرساخت های داخلی در هر شهری هستند که هر کدام به سهم خود برای برون رفت یک شهر از چالش های مختلف موثر خواهند بود.

وی تاکید کرد: طرح جامع مدیریت شهری یکی دیگر از عوامل مهم حل معضلات و چالش های شهری و خروج از بن است است؛ نمی دانم طرح جامع مسجدسلیمان تهیه شده یا نه ولی برای توسعه این شهر باید طرح و برنامه ای کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت داشت.

جهانگیری با تأکید بر اینکه در تدوین طرح جامع قطعا همه مشکلات و نیازهای شهری دیده می شود، گفت: شمال خوزستان از جمله حوزه مسجدسلیمان پتانسیل های بالقوه ای همچون سدها، طرح های گردشگری، آبی و کشاورزی دارد که باید آنها را بالفعل کرد.

وی با اشاره به لزوم توجه به تعاملات منافع مشترک حوزه مسجدسلیمان و کوهرنگ ادامه داد: ضرورت یک تعامل و هم افزایی بین نمایندگان این دو حوزه در مجلس شورای اسلامی برای موضوعات مختلف از جمله توسعه محور مسجدسلیمان ـ کوهرنگ به خوبی احساس می شود.

مشاور دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با طرح این سوال که چرا مسجدسلیمان اولین ها با آن همه اولین ها امروز دیگر فرودگاه و ریل قطار نداشته و به این روز افتاده یادآور شد: با همه این مشکلات مسجدسلیمان ظرفیت پیشرفت و توسعه بیشتر را دارد.

نظر شما