غلامرضا فروغی نیا:

جابجایی عوامل تولید شرط توسعه است

۱۳۹۷/۰۵/۲۷ - ۱۱:۳۵:۳۷
کد خبر: ۷۴۱۹۴۴
جابجایی عوامل تولید شرط توسعه است
غلامرضا فروغی نیا گفت: نیازمند این هستیم که زاگرس شکافته شود تا به دسترسی های مرکزی کشور برسیم؛ جابجایی عوامل تولید شرط توسعه است یعنی برای ورود به سرمایه به مناطق شمالی استان باید صاحب سرمایه راه برای حضور داشته باشد

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، غلامرضا فروغی نیا در همایش راهکارهای برون رفت مسجدسلیمان از بن بست با بیان اینکه هدف از برگزاری این محافل بیشتر برای این است که گفتگو را از فضای مجازی به فضای حقیقی و رو در رو منتقل کنیم؛ اظهار کرد: این فضا درست شده تا این امکان برای همه فراهم شود تا دوستان کنار هم جمع شود تا معضلات و مشکلاتی که فکر می کنند به صورت مشترک قابل حل است را مورد توجه و بررسی قرار دهند.

صاحب امتیاز نشریه اقتصاد بومی و مدیر مسئول روزنامه صبح کارون گفت: سرمایه، نیروی انسانی، منابع اولیه، تکنولوژی و مدیریت پنج عامل اساسی برای اقتصاد شکوفا و تحقق توسعه در هر منطقه ای است که باید در کنار همدیگر باشند.

وی تاکید کرد: مهمترین فاکتور هم مدیریت است که می تواند پنج عامل را به نتیجه رسانده و یا حتی از بین ببرد.

فروغی نیا تصریح کرد: از لحاظ جغرافیایی در مسجدسلیمان یک مشکلی وجود دارد که به صورت جوی توسعه را در یک حدودی متوقف ساخته است؛ زاگرس منطقه ای خوش آب و هواست ولی عملا برای منطقه مسجدسلیمان نتوانسته تاکنون موجبات ترقی و پیشرفت را به وجود بیاورد.

وی افزود: جمعیت مناطق شمالی خوزستان در حال حرکت به سمت جنوب استان خوزستان به ویژه در اهواز که تقریبا محل تقاطع جمعیت های شمالی و جنوبی است.

وی افزود: چون شاخص های اقتصادی و توسعه در مناطق مرکزی استان و جنوبی به مراتب افزون تر از مناطق شمالی هستند لذا اگر موج جمعیت در بالادست و شمال استان امکان اسکان و توسعه برایش به وجود بیاید مستلزم این است که این گفتگوها از طریق فرهیختگان هر منطقه صورت بگیرد.

مدیرمسئول روزنامه صبح کارون بیان کرد: نیازمند این هستیم که زاگرس شکافته شود تا به دسترسی های مرکزی کشور برسیم؛ جابجایی عوامل تولید شرط توسعه است یعنی برای ورود به سرمایه به مناطق شمالی استان باید صاحب سرمایه راه برای حضور داشته باشد یعنی جاده، فرودگاه و راه آهن.

فروغی نیا ادامه داد: یعنی نیروی انسانی و خصوصا متخصص برای حضور و فعالیت نیاز به دسترسی دارند. همچنین تکنولوژی، مواد اولیه و منابع هم به راه های دسترسی نیازمند هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز