معاون فنی وزیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند خبرداد:

خرید تاسیسات و تجهیزات ترمینال جدید فرودگاه آبادان/ کیفیت و عملکرد فرودگاه آبادان ارتقاء می‌یابد+ببینید

۱۳۹۷/۰۵/۲۷ - ۱۱:۰۰:۴۰
کد خبر: ۷۴۲۱۸۲
خرید تاسیسات و تجهیزات ترمینال جدید فرودگاه آبادان/ کیفیت و عملکرد فرودگاه آبادان ارتقاء می‌یابد+ببینید
موعود شمخانی گفت: با پیشر فت فیزیکی 60 درصدی ساخت ترمینال جدید فرودگاه، برنامه ریزی خرید تاسیسات و تجهیزات فرودگاه آبادان در دستور کار قرار گرفت.

موعود شمخانی معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند در گفت و گو با خبرنگار برنا در آبادان، با اعلام این خبر اظهار کرد: در جلسه ای با معاونت عملیات شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی کشور، برنامه ریزی تجهیز ترمینال جدید فرودگاه بین المللی آیت الله جمی آبادان که در تعهد شرکت مادر تخصصی فرودگاه‌های کشور می‌باشد، مورد بررسی نهایی قرار گرفت.

وی با توضیح اینکه این پروژه با مشارکت شرکت فرودگاه‌های کشور در حال احداث است که طی تفاهمنامه فی مابین، کارهای ساختمانی توسط سازمان منطقه آزاد اروند انجام و تامین تاسیسات و تجهیزات بر عهده شرکت مادر تخصصی فرودگاه های کشور می باشد، گفت: در همین راستا با توجه به انجام تعهدات سازمان منطقه آزاد اروند و تکمیل عملیات ساختمانی، همزمان با پیشرفت فیزیکی 60 درصدی ساخت ترمینال جدید فرودگاه بین المللی آیت الله جمی آبادان، خرید تاسیسات و تجهیزات ترمینال جدید فرودگاه آبادان در دستور کار قرار گرفت.

شمخانی با عنوان اینکه ترمینال جدید در مجاورت ترمینال قدیم در حال ساخت است، افزود: با افتتاح این پروژه، ترمینال پروازهای داخلی از پروازهای خارجی جدا می شود و زمینه افزایش کارایی فرودگاه در خصوص تعداد پروازها و همچنین تسریع و صرفه جویی در زمان صرف شده برای امور مربوط به پذیرش و اعزام مسافر  فراهم می گردد. همچنین از لحاظ کیفیت و امنیت نیز فرودگاه ارتقاء می‌یابد.

معاون فنی و زیر بنایی سازمان منطقه آزاد اروند پیشرفت این پروژه را علیرغم فشارهای زیاد ناشی از افزایش قیمت ارز، به صورت مطلوب و مطابق برنامه زمانبندی(در فاز دوم حدود 20 درصد و در مجموع 60 درصد)عنوان کرد و توضیح داد: عملیات تکمیل ترمینال جدید فرودگاه آبادان با مبلغ 400 میلیارد ریال در دو فاز تکمیل می‌شود لذا فاز دوم به مدت زمان 18 ماه توسط شرکت ملی ساختمان به عنوان مجری از ابتدای سال 97 آغاز شده است.

وی ادامه داد: مساحت خالص ترمینال جدید 7200 متر مربع می‌باشد که شامل یک فضای مرکزی و دو گوشواره شرقی و غربی است که هسته مرکزی در راستای سالن اصلی و گوشواره ها به ترتیب برای فضاهای اداری و خدماتی(کافی شاپ و رستوران) در نظر گرفته شده است.

معاونت فنی و زیر بنایی سازمان منطقه آزاد اروند تصریح کرد: در بخش مسافری نیز به دلیل حذف روادید ورود به منطقه آزاد اروند، حضور توریست در این منطقه افزایش چشمگیری پیدا کرده است و احداث ترمینال جدید را بیش از پیش ضروری نموده است.

لازم به ذکر است که مدتی پیش فعالان اجتماعی و فضای مجازی آبادان با همراهی مدیران عمرانی سازمان منطقه آزاد اروند از این پروژه بازدید کردند و در جریان پیشرفت فیزیکی و خصوصیات این ترمینال قرار گرفتند.

بنا بر همین گزارش، فرودگاه بین المللی آیت الله جمی آبادان، به دلیل دسترسی به دو بندر تجاری آبادان و خرمشهر، راه آهن خرمشهر در فاصله کمتر از ١٠ کیلومتر، موقعیت مناسبی برای ایجاد کارگو ترمینالی نیز فراهم نموده است.

فرودگاه بین المللی آیت الله جمی آبادان جز اولین فرودگاه های ایران است که در سال ١٣٢٠ احداث شد و با رونق گرفتن شهرهای آبادان و خرمشهر فرودگاه نیز توسعه یافت تا جایی که نخستین پروازهای بین المللی در نیمه دوم سال ١٣٢٨ از این فرودگاه آغاز شد.

این فرودگاه زمانی به دلیل قرار گرفتن در دالان هوایی بین المللی تنها فرودگاه ترانزیتی، کیترینگ و سوختگیری مسیر خاورمیانه و اروپا بود.

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز