لغو صدور شناسنامه های المثنی در شادگان

۱۳۹۷/۰۵/۲۷ - ۱۴:۰۹:۵۷
کد خبر: ۷۴۲۳۳۲
لغو صدور شناسنامه های المثنی در شادگان
سرپرست فرمانداری شادگان گفت: شناسنامه های جدید بدون قید واژه (المثنی) در شادگان صادر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار برنا، سعید حاجیان  امروز در جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی این شهرستان با اشاره به آمار ولادت  و وفات در شادگان طی سه ماه نخست امسال اظهار کرد: در مدت زمان یاد شده ۹۵۳ مورد ولادت در شهرستان  و از کل فوت‌های ثبت شده در این مدت ۱۲۷ نفر یعنی ۷۱ مرد و ۵۶ زن بوده به ثبت رسیده است.

وی با توجه به بروز مشکلات تاخیر در ثبت وقایع حیاتی بویژه ولادت و وفات ، گفت: به علت عدم داشتن وظیفه قانونی توسط شهرداری ها برای اداره آرامستان های غیر رسمی و احتمال سوء استفاده و دفن های غیر مجاز در این اماکن مقرر شد بخشداران بخش مرکزی ، دارخوین و خنافره به دهیاران و شوراهای اسلامی در روستاهای فاقد دهیار ابلاغ کنند که ضمن اینکه متولی اداره امور آرامستان های غیر رسمی واقع در محدوده روستاهای مربوطه باشند نسبت به صدور  گواهی دفن متوفی و اعلام آن به اداره ثبت احوال شهرستان اقدام نمایند. 

سرپرست فرمانداری شادگان خاطر نشان کرد: درآینده نزدیک شناسنامه های المثنی در سطح شهرستان جمع آوری و شناسنامه های جدید ی بدون قید واژه (المثنی) صادر خواهد شد.

وی تاکید کرد: صدور گواهی ولادت حداکثر همان روز بعد از اعلام ولادت توسط بیمارستان صورت پذیرد.

حاجیان به رسالت بزرگ ثبت احوال در ثبت وقایع حیاتی چهارگانه، صدور اسناد هویتی، انتشار آمارهای حیاتی، صدور کارت ملی هوشمند و شناسنامه مکانیزه اشاره و یادآور شد: اسناد سجلی مهمترین سند هویتی یک فرد در جامعه است که نقش مهمی در برنامه‌ریزی و تدوین برنامه‌های توسعه اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی دارد.

سرپرست فرمانداری شادگان در پایان برضرورت ثبت وقایع حیاتی چهارگانه در مهلت قانونی تاکید کرد و افزود: همه دستگاه‌ها، دهیاران ، شوراهای اسلامی و شهرداران باید در این زمینه به ثبت احوال کمک کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز