به رسم هر ساله و به مناسبت ۲۸ مرداد؛

آئین گرامیداشت شهدای سینما رکس آبادان برگزار شد

۱۳۹۷/۰۵/۲۹ - ۱۵:۴۹:۲۸
کد خبر: ۷۴۳۴۶۱
آئین گرامیداشت شهدای سینما رکس آبادان برگزار شد
آیین گرامیداشت چهلمین سال جان باختگان و شهدای سینما رکس آبادان، مقابل یادمان این شهیدان در خیابان امیرکبیر(امیری) آبادان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، جمعی از شهروندان، خانواده های جانباختگان سینما رکس و هنرمندان آبادانی به مناسبت چهلمین سالروز حادثه آتش سوزی سینما رکس آبادان با حضور در یادمان شهدای سینما رکس و اهدای گل، این مناسبت را گرامی داشتند.

 آبادانی ها در فضایی معنوی و آرام ضمن قرائت فاتحه و نثار دسته گل یاد جان باختگان این حادثه را گرامی داشتند.

در این اجتماع خودجوش مردمی که ساعاتی به طول انجامید، جمعی از حاضران به روایتگری حادثه دلخراش آتش سوزی سینما رکس پرداختند و از بی توجهی مسئولان نسبت به زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای این فاجعه انتقاد کردند.

حاضران در این اجتماع، هویت بخشی به این واقعه تاریخی که در جریان شکل گیری انقلاب اسلامی نقش بسزایی ایفاء کرد، را از مسئولان خواستار شدند.

آنها حضور نیافتن مسئولان در این آئین را امری عادی توصیف کردند در حالیکه تمام دنیا این واقعه را از مهمترین وقایع انقلاب اسلامی می دانند.

به گفته حضار نام شهدای فاجعه سینما رکس در جایی حک نشد و این قصور از سوی تاریخ نگاران و مردم به دلیل مطالبه نکردن به وقوع پیوست.

لازم به ذکر است که، در 28 مرداد سال 1357 در حین اکران فیلم "گوزن ها" سینما رکس آبادان به آتش کشیده شد و 377 نفر از علاقمندان آبادانی هنر هفتم در این فاجعه آتش سوزی به شهادت رسیدند که تا به امروز بزرگترین فاجعه سینمایی دنیا لقب بگیرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز