بیست و یکمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر؛

"مثل سوسوی فانوس آویخته" جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر را روشن کرد

۱۳۹۷/۰۵/۲۹ - ۱۶:۱۰:۱۸
کد خبر: ۷۴۳۴۶۹
مثل سوسوی فانوس آویخته جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر را روشن کرد
نمایش«سوسوی فانوس آویخته» به کارگردانی پویان عطایی در دومین روز جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر به اجرا در آمد.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، نمایش«مثل سوسوی فانوس آویخته» داستان رزمنده ای است که پس از جنگ حاضر به استفاده از امکانات و امتیازاتی که بنیاد جانبازان در اختیار آنها می گذارد، نیست و به خاطر این کار از طرف خانواده، دوستان و اطرافیان تحت فشار قرار گرفته است.

پویا عطائی کارگردان این نمایش در گفت و گو با خبرنگار برنا از خرمشهر، به ماهیت داستان که حول محور علاقه و اعتقادات یک رزمنده می چرخد اشاره کرد و گفت: چالش به وجود آمده در متن اعتراضی به قلم محمدرضا کوهستانی باعث شد تا متن بسیار جذاب و دور از کلیشه های معمول باشد.

پویان عطائی اظهار کرد: حضور در جشنواره، کیفیت در اجرا و وجود دکور را در بر دارد و باید تمامی این فاکتورها رعایت شود تا به استانداردهای واقعی ملی برسیم.

وی با اشاره به دکور سنگین کار خود که یک خانه واقعی است، افزود: این کار به صورت آپارتمانی بعد از 40 سال مجوز اجرا گرفت و حالا ما تمام بخش های یک آپارتمان را در سالن با توجه به فضای موجود پیاده کرده ایم.

این کارگردان جوان توضیح داد: هزینه های ما چندین برابر ورودی جشنواره شد، اما کیفیت برای من و گروه در اولویت قرار دارد.

کارگردان نمایش صحنه ایی«مثل سوسوی فانوس آویخته» در پایان با اشاره به بیست و یک ساله شدن جشنواره ملی فتح خرمشهر تصریح کرد: جشنواره ملی فتح خرمشهر از نوجوانی به جوانی قدم گذاشته است و دیگر جای خطایی ندارد. امیدوارم تمامی کمبودهایی که به استاندارد بودن این جشنواره ضربه می زند کاهش پیدا کرده و به سمت بین المللی شدن گام های بزرگتری برداریم.

لازم به ذکر است که بیست و یکمین جشنواره تئاتر ملی فتح خرمشهر از 27 مرداد آغاز و تا 31 مردادماه جاری ادامه دارد.

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز