واکسیناسیون ۸۰ هزار راس دام در هندیجان

۱۳۹۷/۰۵/۳۰ - ۱۴:۳۶:۰۵
کد خبر: ۷۴۳۸۶۸
واکسیناسیون ۸۰ هزار راس دام در هندیجان
رئیس دامپزشکی هندیجان گفت: ۸۰ هزار راس دام سبک و سنگین بیماریهای بین انسان و دام در هندیجان واکسینه شدند.

به گزارش خبرنگار برنا از هندیجان، دکتر مهران اکبری رئیس دامپزشکی هندیجان در این باره اظهار کرد: ‌به منظورحفظ بهداشت و سلامت دام های قربانی در روز عید قربان همانند سال‌های گذشته این شبکه اقدام به تشکیل و برقراری کشیک واکیپ های نظارتی بهداشتی به صورت ثابت و سیاردرکشتارگاه دام درسطح شهرستان  و همچنین در اداره دامپزشکی در این روز نموده است .لذا از شهروندان  هندیجانی درخواست می گردد دامهای قربانی خودرا به کشتارگاه منتقل و در آنجا ذبح نمایند.

رئیس دامپزشکی هندیجان افزود: با توجه به واکسینه کردن دام در شهرستان هندیجان ۸۰ هزار رأس دام سبک و سنگین  علیه بیماریهای  مشترک بین انسان و دام واگیردامی واکسینه شدندکه تاکنون هیچ گونه بیماری درسطح شهرستان مشاهده نشده است.

دکتر اکبری ادامه داد با پیگیری های مستمر اداره دامپزشکی باهمکاری شهردار محترم شهرستان از اوایل مردادماه سال جاری کشتارگاه  دامی شهرستان به دستگاه  لیبل زن مجهز شده وکفیت نظارت بهداشتی در این کشتارگاه افزایش یافته۰ وی در خصوص مبارزه با انگل های خارجی دام گفت: این اداره با همکاری دهیاریهای  بخش مرکزی و بخش چم خلف عیسی جهت سم پاشی دامها رابه صورت رایگان درسطح روستاها  درحال انجام می باشد.

اکبری همچنین با اشاره به بازرسی بهداشتی  عرضه کنندگان ماهی و میگودر هندیجان عنوان کرد: این اداره به صورت روزانه ضمن بازدید از فروشندگان در بازاروبا هر نوع تخلف بهداشتی برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

مدیر دامپزشکی در پایان از توزیع وعرضه مرغ زنده  درسطح ومعابر شهرستان هندیجان ممنوع می باشد وبا افرادی که  به فروش مرغ زنده اقدام می نمایند برخورد خواهدشد وطبق قانون به مقامات قضایی معرفی خواهندشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز