معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خوزستان تاکید کرد:

مسئولیت خرید نهاده به عهده جهاد کشاورزی است

۱۳۹۷/۰۶/۰۵ - ۱۸:۴۹:۲۶
کد خبر: ۷۴۶۴۰۴
مسئولیت خرید نهاده به عهده جهاد کشاورزی است
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خوزستان گفت: مسئولیت خرید نهاده به عهده جهاد کشاورزی است و این به عنوان یک مصوبه پیگیری شود، پول خرید نهاده مرغداران به سازمان جهاد کشاورزی پراخت شود و جهاد کشاورزی نهاده را به میزان نیاز از شرکت هایی که نماینگی دارند و معرفی شده اند، خریداری و به اتحادیه مرغداران تحویل دهد.

 

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، سید علی بحرینی مقدم ضمن تبریک  هفته دولت و روزکارمنداظهار کرد: برای این که بتوانیم در توزیع گوشت و تداوم آن تاثیرگذار باشیم، پیشنهاد شد که توزیع گوشت به قصابی ها یا واحد هایی انجام شود که به جز گوشت وارداتی، گوشت دیگری عرضه نکنند، این پیشنهاد مستلزم این  است که سازمان پشتیبانی امور دام کشور برنامه ای را تنظیم کند تا گوشت را به موقع تامین کند که البته قول مساعد مبنی بر تقبل تامین گوشت از سوی مسئولان پشتیبانی امور دام کشور داده شد.

بحرینی مقدم عنوان کرد: پیش بینی های لازم باید بشود، اصناف با اتحادیه هماهنگ شوند و قصابی ها و واحدهایی که این آمادگی را دارند به شرط این که مرتبا به آن ها کالا داده شود و کالای دیگری هم در فروشگاه خود نداشته باشند خصوصا در مناطق کم برخوردار، گوشت با ارز دولتی بدون وقفه به آن ها داده می شود.  

وی افزود: برنامه ریزی ها باید افزون بر سهمیه  مرکز استان، متناسب با نیاز هر فروشگاه و نیاز هر منطقه جغرافیایی باشد و اگر هم مباشر برای شهرستان ها معرفی شده، سهمیه اضافه به شهرستان ها اختصاص داده شود نه این که از سهمیه اهواز کم کنند. 

 این مقام ارشد اقتصادی استان با اشاره به بحث نهاده های دامی درحال توزیع و تفاوت قیمت آن از سوی جهاد کشاورزی و مرغداری ها گفت: جهاد کشاورزی مدعی است که تفاوت قیمتی در عرضه نهاده ها وجود نداشته و ندارد، قرار بود این بحث بررسی شود.

وی سازمان جهاد کشاورزی را مسئول خرید نهاده های دامی برای اتحادیه ها کرد و گفت: اگر به این شکل عمل شود تفاوت قیمتی هم وجود نخواهد داشت.

بحرینی مقدم در واکنش به مقاومت نماینده جهاد کشاورزی به رفع این مسئولیت، تصریح کرد: وضعیت بازار در شرایطی نیست که جلسه برگزار کنیم و یکی بگوید تفاوت قیمت وجود دارد و یکی بگوید وجود ندارد، انگار در فضای ملتهب بازار نیستید! نمی دانید چه خبر است؟ نهاده های دامی با هر کیلو 2600 تومان عرضه می شود!

وی تاکید کرد: مسئولیت خرید نهاده به عهده جهاد کشاورزی است و این به عنوان یک مصوبه پیگیری شود، پول خرید نهاده مرغداران به سازمان جهاد کشاورزی پراخت شود و جهاد کشاورزی نهاده را به میزان نیاز از شرکت هایی که نماینگی دارند و معرفی شده اند، خریداری و به اتحادیه مرغداران تحویل دهد. 

بحرینی مقدم خطاب به مرغداران و اتحادیه ها گفت: نیاز خود را به سازمان جهاد کشاورزی اعلام کنید، جهاد موظف است پیش فاکتور بگیرد  و مرغداران پول را با قیمت مصوب بپردازندو در نهایت نهاده مورد نیاز را دریافت کنند. 

وی با بیان این که پشتیبانی امور دام، ذخایر استراتژیک کشور است و جلسات تنظیم بازار کشور را کنترل می کند،گفت: این شرکت اولویت بندی ها و سیاست های خاص خود را دارد  که در نوع توزیع و فعالیت این شرکت ما  بحثی نداریم اما شرکت هایی که با ارز دولتی، کالا وارد کرده اند موظفند با قیمت مصوب، کالا را توزیع کنند، نتیجه این مصوبه هم در جلسه هفته آینده ستاد تنظیم بازار اعلام شود.  شرکت هایی هم که تخلف کرده اند به سازمان صنعت، معدن تجارت معرفی شوند.

وی افزود: سازمانجهاد کشاورزی، اداره کل دامپزشکی، امور عشایر، صنعت، معدن و تجارت ، اتحادیه قصابان و اتحادیه دامداران به همراه مباشر تامین دام یک کارگروه تشکیل بدهند، باتفکیک نوع گوسفند بحث و بررسی کنید، قیمت نهایی را مشخص، ابلاغ و نظارت شود.

بحرینی مقدم عنوان کرد: اگر امور عشایر توانست دام زنده را با قیمت پایین تر عرضه کند نتیجه باید روی قیمت مصرف کننده تاثیر داشته باشد، نه این که دام زنده با قیمت مناسب تامین شود، سودش در جیب دیگری برود و مصرف کننده همچنان در شرایط سخت باشد .

 شهردار اهواز هم در این نشست گفت: طبق اعلام آمادگی قبلی برای پذیرایی و اسکان دام امور عشایر در حال حاضر برای 1000 راس گوسفند آغل آماده داریم. امور عشایر  قرار است هفته ای 500 دام را  در محل مورد نظر بیاورد که برای اسکان صاحبان  دام هم دو باب باغ در نظر گرفته شده ، البته در کنار محل گوسفندان هم کانکس کولر دار برای صاحبان دام ها وجود دارد، هر طور صاحبان دام ها بخواهند می توانند عمل کنند. 

منصور کتانباف  ادامه داد: اگر بخواهند بیشتر  از 1000 راس دام هم بیاورند، ظرف مدت 48 ساعت آغل برای 1000 رأس دیگر هم تامین می شود و برای صاحبان دام ها هم به هر تعداد که بخواهند محل تامین شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز