معاون اداره کل امورمالیاتی خوزستان:

تحقق ۳۰ پروژه از طرح جامع مالیاتی در خوزستان/ گردش سرمایه در خوزستان به نفت وابسته است

۱۳۹۷/۰۶/۰۷ - ۱۴:۱۰:۵۳
کد خبر: ۷۴۷۰۹۰
تحقق ۳۰ پروژه از طرح جامع مالیاتی در خوزستان/ گردش سرمایه در خوزستان به نفت وابسته است
معاون اداره کل امورمالیاتی خوزستان گفت: طرح جامع مالیاتی ۳۲ پروژه دارد که ۳۰ پروژه آن تاکنون محقق شده است.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، محمود خواجه احمد عطاری در نشست خبری اظهار کرد: سال گذشته قریب به پنج هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان سهمیه وصولی مالیات خوزستان بود که دو هزار میلیارد تومان مستقیم و حدود دو هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان آن نیز مالیات بر ارزش افزوده بود.

معاون درآمدهای مالیاتی شهرستان های اداره کل امور مالیاتی خوزستان با اشاره به تحقق بالای ۹۰ درصد سهمیه مالیاتی سال گذشته در این استان تصریح کرد: طرح جامع مالیاتی ۳۲ پروژه دارد که ۳۰ پروژه آن تاکنون محقق شده است.

خواجه احمد عطاری ادامه داد: طرح جامع مالیاتی یک سیستمی به اسم آی. پی. اس دارد که بر اساس آن دیگر مثل گذشته فعالیت های اقتصادی هر استان در همان محل محاسبه نمی شود و در واقع واحدهای تشکیل دهنده مالیاتی در یک بانک اطلاعاتی به صورت یکپارچه در سامانه ثبت و محاسبه می شوند.

وی عنوان کرد: در استان حدود ۱۳۴ هزار واحد مشاغل مختلف داریم که ۱۱۵ هزار مورد آن فعال است و مابقی یا تغییر شغل داده و یا کار خود را تعطیل کردند.

معاون درآمدهای مالیاتی شهرستان های اداره کل امور مالیاتی خوزستان گفت: ۵۴ هزار شرکت هم داریم که تعدادی فعال و بخشی نیز غیرفعال هستند.

خواجه احمد عطاری خبر داد: ۷۰ تا ۷۵ درصد فعالیت اقتصادی خوزستان وابسته به نفت است یعنی هرچقدر شرکت های نفتی فعال تر باشند واریزی و گردش سرمایه در استان بهتر شکل می گیرد.

وی یادآور شد: بین ۱۰۰ درصد جامعه هدفی که باید مالیات پرداخت کنند، ۸۰ درصد مؤدیان باید ۲۰ درصد مالیات استان و ۲۰ درصد مؤدیان باید ۸۰ درصد مالیات خوزستان را پرداخت کنند که معمولا ۲۰ درصد بیشتر از مابقی فرار مالیاتی دارند.

معاون درآمدهای مالیاتی شهرستان های اداره کل امور مالیاتی خوزستان با اشاره به اینکه خوزستان در تخصیص اعتبارات عمرانی و جاری جزو پنج استان اول است، خبر داد: از سال ۹۵ که اصلاحیه قانون مالیاتی اجرا شد، دیگر منهای بخش کشاورزی هیچ معافیت مالیاتی در سیستم نداریم؛ البته معافیت مالیاتی به عنوان مالیات صفر تغییر نام داشت.

خواجه احمد عطاری در پایان با اشاره به اینکه تمام وضع مالیات بر اساس قانون انجام و اعمال می شود، گفت: امکان وضع مالیات به صورت سلیقه ای وجود ندارد و ملاک برای انجام این کار فقط قانون است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز