‌عضو هیئت مدیره راه آهن کشور عنوان کرد:

ارزش طرح های راه آهن جنوب ۹۰۰ میلیارد تومان است

۱۳۹۷/۰۶/۰۸ - ۱۹:۴۴:۳۹
کد خبر: ۷۴۷۵۴۵
ارزش طرح های راه آهن جنوب ۹۰۰ میلیارد تومان است
عضو هیئت مدیره راه آهن کشور گفت: ارزش طرح هایی که در حوزه راه آهن در خوزستان هزینه شده ۹۰۰ میلیارد تومان است.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز سعید رسولی عصر چهارشنبه در آیین گشایش قطار شهری اهواز در سالن جلسات سی تی سی راه آهن جنوب در اهواز اظهار کرد: خوزستان تنها استانی است که دواداره کل راه آهن دارد.

وی افزود: مجموعه طرح هایی که در حوزه حمل و نقل ریلی در خوزستان هزینه شده است ۹۰۰ میلیارد تومان است.

عضو هیئت مدیره راه آهن کشور گفت: ظرفیت جابهجایی شبکه حمل و نقل ریلی در خوزستان نامحدود است و تنها محدودیت مربوط به محور اندیمشک به درود است که با راه اندازی بندر خشک این محدودیت نیز رفع خواهد شد.

رسولی گفت: خط آهن دوم اهواز به اندیمشک نیز دهه فجر افتتاح می شود و ظرفیت  برای جابهجایی جایی مسافر را بیشتر و کیفیت قطارهای مسافری محور جنوب را بهتر می کند.

عضو هیئت مدیره راه آهن کشور با بیان این که سرمایه گذاری سنگینی برای نوسازی قطارهای مسافری توسط بخش خصوصی نیاز است ، عنوان کرد: یک رام قطار ۵ ستاره فدک نیز هفته ای یک بار در حال تردد در محور جنوب است که بهترین نوع قطار است و ضریب اشغال این قطارها ۹۵ درصد است که جزء بالا ترین ضرایب اشغال قطار است.

وی اضافه کرد: در خوزستان تقاضای بسیار زیادی برای جابهجایی بار داریم و یا باید از ظرفیت خطوط ریلی برای جابهجایی مسافر استفاده کنیم در حالی که می دانیم جابه جایی مسافر بسیار مهم است، اما تلفات و تصادفات جاده ای داریم که بخش زیادی از آن به جابهجایی بار در جاده ها برمی گردد.

رسولی بیان کرد: ما برای کمک به کاهش قیمت حمل بار فولاد، کاهش مصرف سوخت، کاهش تلفات و حوادث جاده ای باید در بخش بار بیشتر خدمت کنیم.

عضو هیئت مدیره راه آهن کشور افزود: راه آهن شلمچه به بصره و بندر امام به خرمشهر جز طرح های مهم ریلی محور جنوب هستند که عملیات اجرایی آنها شروع شده و طی یک سال و نیم تمام می شوند. 

وی با بیان این که مطالعات ایستگاه جدید اهواز تمام سده، گفت: این ایستگاه با سرمایه گذاری بخش خصوصی احداث می شود و دومین ایستگاه TOD در کشور است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز