به مناسبت ۵ مهر؛

رژه نیروهای مسلح و عشایر غیور اروند برگزار شد+ببینید

۱۳۹۷/۰۷/۰۵ - ۱۰:۰۲:۴۳
کد خبر: ۷۵۷۶۵۲
رژه نیروهای مسلح و عشایر غیور اروند برگزار شد+ببینید
رژه نیروهای نظامی مستقر در جنوب غرب کشور به مناسبت پنجم مهر سالروز شکست حصر آبادان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، امروز پنجم مهر، یگان‌های نمونه ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران، بسیج، نیروهای انتظامی، عشایر، اقوام و یگان‌های مردمی توان رزمی دفاعی خود را به نمایش گذاردند.

همه ساله در آبادان و در این روز با انجام رژه باشکوهی، یاد و خاطره دلاورمردی‌های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس گرامی داشته می شود.

امروز همچنین همزمان به این مناسبت(پنج مهر سالروز شکست حصر آبادان) بوق کشتی‌های مستقر در بنادر سه گانه(آبادان، اروندکنار و چویبده)، تاکسی‌ها، موتورسیکلت‌ها و فیدوس پالایشگاه نفت آبادان به صدا در آمد.

در همین راستا گلزار مطهر شهدای آبادان غبار روبی و به عطر خوش گلاب معطر خواهد شد.

تاکید بر تداوم اتحاد و همبستگی و پاسداشت آرمان‌های مقدس ایران اسلامی از اهداف برگزاری این مراسم است.

لازم به ذکر است که عملیات ثامن‌الائمه(عج) یکی از عملیات‌های مهم جنگ ایران و عراق محسوب می شود که با رمز(نصر من الله و فتح قریب) در محور آبادان و شرق کارون به صورت گسترده در تاریخ پنجم مهر سال شصت به فرماندهی نیروی زمینی ارتش و لشکر ۷۷ خراسان انجام شد و منجر به شکسته شدن حصر آبادان و بازپس‌گیری بیش از ۱۵۰ کیلومتر مربع از خاک ایران شد.

در همین راستا با صدور پیام امام خمینی(ره) برای شکسته شدن حصر آبادان، نیروی زمینی ارتش با طراحی این عملیات و محول کردن آن به لشکر ۷۷ خراسان، در ساعت یک بامداد ۵ مهر ۱۳۶۰ با نام عملیات(ثامن‌الائمه(عج)) و با رمز(نصر من الله و فتح القریب) در سه محور دارخوین، فیاضیه و جاده آبادان به ماهشهر به اجرا درآمد. در این عملیات گردان‌هایی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، لشکر ۷۷ خراسان و تیپ ۳۷ زرهی شیراز از ارتش جمهوری اسلامی ایران و یک گردان تانک از تیپ دو لشکر ۱۶ زرهی قزوین و یک گردان از ژاندارمری به مصاف حدود ۳۰ گردان دشمن رفتند که تا ساعت ۱۴ ضمن شکستن محاصره آبادان، دو جاده مهم آبادان به اهواز و آبادان به ماهشهر را آزاد کردند.

 

 

 

 

نظر شما