فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان:

پنجم مهر نقطه عطف و آغاز پیروزی های رزمندگان را قم زد/دشمن برای به چالش کشاندن نظام اسلامی به نتیجه نمی رسد

۱۳۹۷/۰۷/۰۵ - ۱۷:۲۵:۲۲
کد خبر: ۷۵۷۸۳۷
پنجم مهر نقطه عطف و آغاز پیروزی های رزمندگان را قم زد/دشمن برای به چالش کشاندن نظام اسلامی به نتیجه نمی رسد
حسن شاهوارپور گفت: شکست حصر آبادان نقطه عطفی در تاریخ هشت ساله دفاع مقدس کشورمان است.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، سردار حسن شاهوارپور صبح امروز در مراسم رژه نیروهای مسلح که به مناسبت سالروز شکست حصر آبادان برگزار شد، اظهار کرد: پنجم مهرماه سال شصت، روز  مهمی در تقویم جمهوری اسلامی ایران است که به فرمان امام(ره) به شکست حصر آبادان انجامید. از این دست مناسبت ها در تقویم مان بسیار است و باید این موفقیت ها و پیروزی ها را همواره پاس بداریم.

وی گفت: از این رو پنجم مهر ماه را نقطه عطف دفاع مقدس می نامند که، شکست حصر آبادان در این روز، آغاز پیروزی های رزمندگان اسلام را رقم زد. رژیم بعث عراق در عملیات ثامن الائمه(ع) شکست سنگینی را متحمل شد، که حاصل مقاومت جانانه مردم و نیروهای نظامی مستقر در آبادان بود.

شاهوارپور افزود: در آن وقت آبادان ۳۳۰ درجه محاصره شده بود و ۳۰ درجه بیشتر تا محاصره کامل باقی نمانده بود، مردم در یک سردرگمی و ترس قرار گرفتند، اما مرحوم آیت الله جمی امام جمعه فقید آبادان به همراهی مردم تمام قد در مقابل هجمه دشمنان ایستادند و از اینجا مقاومت این چنین آغاز شد. در آن برهه  ابرقدرت ها خفقان گرفته بودند، زنان و بچه هایمان زیر خمپاره و تیر دشمنان به شهادت می رسیدند و جامعه بین المللی در مقابل جنایت های صدامیان سکوت کردند.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر خوزستان اضافه کرد: امام خمینی(ره) در آن وقت به نیروهای مسلح فرمان دادند که باید این لکه ننگ پاک شود و محاصره آبادان باید شکسته شود. این پیام اما انسجامی را به وجود آورد، لذا همه همدل در 5 مهر ماه سال شصت و پس از یک سال مقاومت و مجاهدت مردم آبادان، عملیات بسیار مهم ثامن الائمه(ع) را طراحی و اجرا کردند. این مهم انجام نمی شد مگر با وحدت نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه، نیروهای مردمی و ژاندارمری آن روز که از سه محور اساسی به دشمن حمله کردند.

شاهوارپو تصریح کرد: رزمندگان اسلام در یک منطقه ۱۵۰ کیلومتری و در کنار رودخانه بهمنشیر سنگر به سنگر با دشمن جنگیدند و آن روز آنانی که با هلهله وارد شهر شده بودند با نگرانی و خفت از آبادان بیرون شدند. آن روز نیروهای خط امام(ره) اولین طعم شکست را به لشکر صدام چشاندند و در این عملیات تعداد زیادی از عراقی ها اسیر  و تعادی هم به هلاکت رسیدند، ده ها تانک زرهی، ادوات نظامی و توسط رزمندگان به غنیمت گرفته شد.

فرمانده سپاه ولیعصر خوزستان تاکید کرد: مردمی این مرز و بوم با پیروی از امام(ره) خود، به شکلی که شایسته دشمنان بود، آنان را به زیر کشاندند و اجازه ندادند که یک متر از این خاک به دست دشمن بیفتد.

سردار شاهوارپور در پایان با عنوان اینکه پس از جنگ دشمنان اسلام و انقلاب بارها علیه نظام توطئه کردند، توضیح داد: تاکنون هیچ کدام از اقدامات پنهان و آشکار دشمنان برای به چالش کشیده شدن نظام راه به جایی نبرده است، اقدام اخیر تروریستی در شهر اهواز یکی از اقدامات دشمنان برای به چالش کشیدن امنیت ما بود اما مردم این مرز و بوم بیدار و آگاهند و در کنار نیروهای مسلح، مسئولان خود را به عنوان بازوان استقلال کشور قبول دارند و در ذیل رهبری امام خامنه ای رهرو راه شهدا خواهند بود.

لازم به ذکر است که صبح امروز به مناسبت پنجم مهر سالروز شکست حصر آبادان رژه نیروهای مسلح و عشایر غیور منطقه در محل بلوار شهید سپهبد صیاد شیرازی آبادان برگزار و به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس ادای احترام شد.

این مراسم با حضور مسئولان استانی و منطقه ایی؛ مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، استاندار خوزستان، آیت الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، جلیل مختار نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، سرپرست فرمانداری ویژه آبادان، سردار حسن شاهوار پور فرمانده سپاه حضرت ولی عصر استان خوزستان و تنی دیگر از مسئولان شهرستانی برگزار شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز