جانشین قرارگاه اربعین شرکت آبفای کشور خبر داد:

شبکه فاضلاب چذابه راه اندازی شد/توزیع و تامین روزانه ۸۵۰۰ مترمکعب آب در مرزهای سه گانه اربعین

۱۳۹۷/۰۷/۳۰ - ۱۸:۲۳:۲۰
کد خبر: ۷۶۷۸۸۳
شبکه فاضلاب چذابه راه اندازی شد/توزیع و تامین روزانه ۸۵۰۰ مترمکعب آب در مرزهای سه گانه اربعین
جواد خادمی گفت: روزانه هشت هزار و ۵۰۰ متر مکعب آب در مرزهای سه گانه شلمچه، چذابه و مهران در ایام اربعین توزیع می شود.

به گزارش خبرنگار برنا از شلمچه، جواد خادمی جانشین قرارگاه اربعین شرکت آب و فاضلاب کشور ظهر امروز در حاشیه بازدید از مرز شلمچه با عنوان اینکه اقدامات و برنامه ریزی های انجام شده وزارت نیرو در طی سال های گذشته در مرزهای خروجی در دو بخش قابل بیان است، اظهار کرد: بخش نخست شامل ارائه خدمات پایدار و مداوم در قالب خط انتقال آب به مرزهای خروجی شلمچه و چذابه، روشنایی تمامی پارکینگ ها و مواکب مستقر است و بخش دوم خدمات خاص اربعین است که در مرزهای شلمچه و چذابه و مهران ارائه می شود.

وی، استقرار حدود ۸۵ دستگاه تانکر آب رسان سیار از سراسر شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی در شلمچه و چذابه را یادآور شد و گفت: حدود ۴۰۰ نفر از همکارانمان به زائران در مرز های سه گانه خدمات می دهند.

خادمی افزود: از این میزان آب، چهار هزار و ۵۰۰ متر مکعب در شلمچه(قابل افزایش تا هفت هزار متر مکعب)، هزار و ۵۰۰ مترمکعب آب در چذابه( قابل افزایش تا هزار و ۸۰۰ متر مکعب) و دو هزار و ۵۰۰ متر مکعب آب در مهران تامین و توزیع می شود. که در مجموع روزانه هشت هزار و ۵۰۰ متر مکعب آب در مرزهای سه گانه تامین و توزیع می شود.

جانشین قرارگاه اربعین شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور همچنین از استقرار روزانه حدود ۳۵ دستگاه تانکر آبرسان سیار در مرز مهران خبر داد و اضافه کرد: تاکنون همکاران ما در آب منطقه ای کشور حدود پنج میلیون بطری آب را در میان زائران اربعین در مرزهای سه گانه توزیع کرده اند.

وی افزود: همچنین در شلمچه، چذابه و مهران سه دستگاه بسته بندی آب جرعه ای نیز مستقر کرده ایم که در مجموع این سه دستگاه روزانه ۱۵۰ هزار لیوان ۲۵۰ سی. سی آب تولید می کنند.

خادمی همچنین از احداث ۱۵۰ چشمه حمام در مرزهای سه گانه خبر داد و ادامه داد: در عراق نیز بر اساس تقسیم کاری که میان قرارگاه اربعین وزارت نیرو و شرکت آب و فاصلاب انجام شده، خدمات قابل ملاحظه ای به زائران در شهرهای کربلا، نجف، سامرا و کاظمین توسط شرکت آب و فاضلاب تهران ارائه می شود، کار تامین و توزیع آب بسته بندی توسط شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی در شهر کاظمین و در نجف اشرف، سامرا و کاظمین توسط شرکت آب و فاضلاب استان تهران صورت می گیرد.

وی با اشاره به ارائه خدمات آبرسانی و حمام و توزیع پنج میلیون بطری آب معدنی در عراق توضیح داد: آبی که ما برای زائران تامین می کنیم از شوش است که آبی بسیار با کیفیت و خوب است، در حال حاضر خط  پس از اتمام شستشو وارد مدار و آماده بهره برداری است، خوشبختانه در تامین آب مورد نیاز برای زائران هیچ مشکلی نداریم.

خادمی تصریح کرد: به طور حتم وزارت نیرو از مرزهای سه گانه تا کربلا و به عکس در کنار زائران اباعبدالله الحسین(ع) است.

جانشین قرارگاه اربعین شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در پایان یادآور شد: یکی از کارهای پایداری که شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به انجام رسانده و مقام عالی وزارت نیز بر آنها تاکید دارد، بحث جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب در مرزهای شلمچه و چذابه است لذا همکاران ما در اهواز به دلیل طراحی و جانمایی از پیش انجام شده امسال شبکه فاضلاب چذابه را با اعتبار حدود ۳ میلیارد تومان راه اندازی کردند، همکاران ما در شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خوزستان همچنین شبکه آبرسانی به مواکب را با صرف حدود ۲.۵ میلیارد تومان به انجام رساندند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز