مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان:

تردد ۹۳۳ هزار زائر اربعین حسینی از مرزهای استان/ استقرار ۴۵۰ دستگاه اتوبوس در مرز شلمچه و چذابه

۱۳۹۷/۰۸/۰۷ - ۲۱:۴۶:۲۰
کد خبر: ۷۷۰۴۳۹
تردد ۹۳۳ هزار زائر اربعین حسینی از مرزهای استان/ استقرار ۴۵۰ دستگاه اتوبوس در مرز شلمچه و چذابه
غلام عباس بهرام نیا گفت: از ابتدای ماه صفر تاکنون 933 هزار و 613 زائر ایرانی و خارجی از مرزهای چذابه و شلمچه به کربلا و عتبات عالیات ترددکردند.

غلام عباس بهرامی نیا مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان در گفت  و گو با خبرنگار برنا در اهواز اظهار کرد: روند بازگشت و انتقال زائران از دو مرز شلمچه و چذابه به صورت روان در حال انجام است.

وی گفت: گشت های راهداری در دو مسیر چذابه و شلمچه به صورت شبانه روز در حال گشت زنی هستند تا در صورت نیاز خدمات خودرویی به زائران ارائه کنند.

بهرامی نیا با اشاره به بازگشت زائران از کربلا پس از اربعین، افزود: پیش بینی می شود موج بازگشت زائران از امروز دوشنبه شدت گیرد لذا تمهیدات لازم برای خدمات رسانی و جا به جایی زائران در دو مرز شلمچه و چذابه دیده شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان تصریح کرد: به منظور انتقال زائران از سفر کربلا به استان های سراسر کشور 450 دستگاه اتوبوس در مرزهای چذابه و شلمچه مستقر شدند.

وی با اشاره به استقرار دفاتر شرکت های حمل و نقل مسافری فعال خوزستان در دو مرز خوزستان اضافه کرد: همکاری استان های معین و شرکت های مسافربری با تمام ظرفیت در مرزهای چذابه و شلمچه تردد برای زائران اربعین حسینی را روان تر کرده و در حال حاضر 12 شرکت در مرز چذابه و هشت شرکت در مرز شلمچه برای جا به جایی مسافران مستقر هستند.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان از ابتدای ماه صفر تاکنون 933 هزار و 613 زائر ایرانی و خارجی از مرزهای چذابه و شلمچه به کربلا و عتبات عالیات تردد کردند.

بهرامی نیا ادامه داد: شمار تردد زائران ایرانی از مرز چذابه 255 هزار و 501 نفر بوده  و 6 هزار و 250 تبعه خارجی نیز از مرز چذابه در این مدت به صورت رفت و برگشت تردد داشتند.

وی بیان کرد: در این مدت 580 هزار ایرانی و 112 هزار تبعه خارجی نیز برای زیارت کربلا از مرز شلمچه تردد کرده اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان افزود: زائران برگشته از عراق از مرز شلمچه 96 هزار و 78 زائر ایرانی و10 هزار و 805 تبعه خارجی هستند.

بهرامی نیا گفت: 37 هزار و 217 زائر ایرانی و دو هزار و 544 تبعه خارجی از مرز چذابه به کشور بازگشتند.

گفتنی است مرز شلمچه در 15 کیلومتری خرمشهر و 25 کیلومتری شهر بصره عراق قرار دارد. شلمچه و چذابه دو گذرگاه اربعین حسینی در استان خوزستان هستند.

اربعین سال گذشته 650 هزار زائر ایرانی و بیش از 100 هزار زائر از کشورهای مختلف جهان از مرز شلمچه راهی کربلای معلی شدند.

 

 

 

نظر شما