سرپرست سازمان اورژانس کشور خبرداد:

انتقال زائران مصدوم از عراق به کشور/هیج بیماری واگیرداری گزارش نشده است/مصدوم بدحال نداریم

۱۳۹۷/۰۸/۰۷ - ۲۱:۴۹:۲۴
کد خبر: ۷۷۰۴۵۰
انتقال زائران مصدوم از عراق به کشور/هیج بیماری واگیرداری گزارش نشده است/مصدوم بدحال نداریم
دکتر پیرحسین کولیوند گفت: همه مصدومان بعد از رسیدن به شرایط پایدار به کشور انتقال داده می‌شوند.

به گزارش خبرنگار برنا از شلمچه، دکتر پیرحسین کولیوند سرپرست سازمان اورژانس کشور در جریان بازدید از مرز شلمچه و نحوه خدمات رسانی دانشکده علوم پزشکی آبادان ستاد اورژانس مستقر با ابراز رضایت از نحوه خدمات‌رسانی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: امکانات نسبت به سال گذشته بهتر شده است و خدمات با مناسب تری به زائران اربعین ارائه می‌شود.

وی به استقرار کلینیک دندانپزشکی سیار در مرز شلمچه اشاره کرد و گفت: این کلینیک اکنون در حال خدمات‌رسانی به زائران در مرز شلمچه است و کلینیک‌های مختلف تخصصی اعم از زنان و مامایی در حال خدمات رسانی در این مرز هستند.

کولیوند افزود: در بحث بهداشت محیط و مراقبت‌های بیماری‌های واگیردار، مدیریت خوبی صورت گرفته شده است. همچنین پایگاه‌های اصلی درمانگاه‌های تخصصی در حال کمک رسانی به زائران هستند.

سرپرست سازمان اورژانس کشور به تعبیه بیمارستان سیار مستقر در مرز شلمچه اشاره و اضافه کرد: این بیمارستان مجهز به آزمایشگاه، اتاق عمل، رادیولوژی و سیستم HIS است و خدمات با کیفیتی را ارائه می‌دهد.

به گفته کولیوند در هر مرز یک بیمارستان و درمانگاه‌های تخصصی سیار وجود دارد. همچنین علاوه بر این مراکز، ظرفیت تمام بیمارستان‌های ثابت افزایش داده شده است.

کولیوند افزود: همکاران ما در فوریت‌های پزشکی با حضور شبانه‌روزی در قالب اتوبوس آمبولانس‌ها، آمبولانس‌ها و بالگردی که در این مرز مستقر شده است و خدمات ارزنده‌ای را از نظر ارسال، اعزام و خدمات پیش بیمارستانی انجام می‌دهند نقش اصلی و بی‌بدیلی دارند که باید به همه آن‌ها خسته نباشید گفت.

سرپرست سازمان اورژانس کشور خاطرنشان کرد: طی بازدید و بررسی‌هایی که انجام شد رضایتمندی مردم از خدمات پزشکی خوب بوده و تاکنون هیج بیماری واگیر و غیر واگیر گزارش نشده است.

کولیوند به تردد زائران اتباع خارجه از مرز شلمچه و موج بازگشت زائران از عتبات عالیات اشاره کرد و ادامه داد: مرز شلمچه مرزی است که بسیاری از زائران کشورمان بویژه اتباع خارجی از آن برای حضور در راهپیمایی با شکوه اربعین حسینی استفاده می‌کنند و با توجه به تعدد در تردد اتباع خارجه، مشخص است که کنترل و نظارت خوبی از لحاظ بهداشتی انجام شده و این خدمات نیز در بازگشت کامل زائران ادامه دارد.

وی توصیه کرد: به زائرانی که در حال خروج از کشور و بازگشت از زیارت هستند، توصیه می‌شود اگر تب و یا علائم گوارشی داشتند فورا به همکاران ما مراجعه کنند و سپس به محل اسکان و شهر خود بروند.

سرپرست سازمان اورژانس کشور از انتقال زائران حادثه دیده در تصادف دو دستگاه ون در عراق به کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: همه مصدومان به محض اینکه شرایط پایدار داشته باشند به کشور انتقال داده می‌شوند. البته بیشتر مصدومین به دلیل بُعد مسافت از مرز مهران وارد کشور می شوند که بلافاصله به یکی از بیمارستان‌های ثابت ایلام و سپس بعد از برخورداری از شرایط مناسب به شهر خود منتقل خواهند شد.

وی در پایان با بیان این‌که مصدومانی که دچار عارضه باشند مشاهده نشده است، تصریح کرد: مجروحانی که تاکنون وضعیت حادی داشته‌اند به بیمارستان‌های ثابت انتقال داده شده‌اند و در حال حاضر نیز شرایط جسمانی خوب و رو به بهبودی دارند و مصدوم بدحال نداریم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز