فرمانده قرارگاه اربعین ناجا خوزستان مستقر در شلمچه:

بیش از ۱۸۱ هزار زائر ایرانی و خارجی از مرز شلمچه به کشور بازگشتند

۱۳۹۷/۰۸/۰۸ - ۱۸:۳۱:۱۳
کد خبر: ۷۷۰۶۶۴
بیش از ۱۸۱ هزار زائر ایرانی و خارجی از مرز شلمچه به کشور بازگشتند
سرهنگ علی اکبر سقایی گفت: تاکنون 181 هزار و 812 زائر ایرانی و خارجی از سفر عتبات عالیات در عراق به کشور بازگشتند.

به گزارش خبرنگار برنا از شلمچه، سرهنگ علی اکبر سقایی فرمانده قرارگاه اربعین نیروی انتظامی خوزستان مستقر در مرز شلمچه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای ماه صفر تا شب گذشته 388 هزار و 901 زائر ایرانی از مرز شلمچه به عراق رفتنه اند که از این تعداد تاکنون 170 هزار نفرشان به کشور بازگشتند.

وی گفت: از 117 هزار و 486 زائر خارجی که به عراق سفر کرده اند تاکنون 11 هزار و 812 نفرشان به کشور بازگشتند.

سقایی با اشاره به آغاز موج جدید بازگشت زائران اربعین حسینی به خاک کشور از 48 ساعت گذشته تاکنون، افزود: اگر چه اتباع خارجی و عده ای از زائران ایرانی همچنان در حال عبور از مرز شلمچه برای رفتن به عتبات عالیات به ویژه کربلای معلی در عراق هستند اما این روند تا فردا ادامه دار است و از دو شب آینده حداکثر زائرانی که به عراق سفر کرده بودند از زیات عتبات عالیات باز می گردند.

فرمانده قرارگاه اربعین نیروی انتظامی خوزستان مستقر در مرز شلمچه با بیان اینکه تاکنون یک سوم از زائران سفر کرده به عراق از مرز شلمچه به کشور بازگشته اند، اضافه کرد: با مدیران کل پایانه های 11 استانی که زائرانشان از مرز شلمچه عبور کرده اند، جلساتی داشتیم و برای بازگشت زائران با تلاشی که مدیرکل پایانه های استان خوزستان و شلمچه داشتند تمهیدات لازم برای بازگشت زائران به کشور اندیشیده شد.

سرهنگ سقایی توضیح داد: اتوبوس ها برای انتقال زائران به نقاط مختلف کشور فراهم شده اند و برابر نرخ نامه مصوب که در مرز شلمچه به زئران ابا عبدالله الحسین(ع) اطلاع رسانی شده نظارت های لازم برای عدم تخطی افراد به صورت جدی انجام می شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر زائرانی که وارد شلمچه می شوند به وسیله این اتوبوس ها به عمق کشور انتقال داده می شوند، 11 رام قطار نیز به طور شبانه روز مسافران را از خرمشهر به مقاصد تهران و مشهد منتقل می کنند، یک قطار ریل باس نیز با ظرفیت 700 نفر زائران را از مرز شلمچه به پایانه راه آهن خرمشهر منتقل می کند.

سقایی با بیان اینکه اتوبوس های سازمان اتوبوسرانی شیراز وظیفه جابجایی زائران تا پارکینگ مرکزی شلمچه را به صورت رایگان بر عهده دارند، افزود: سازمان اتوبوسرانی شهرستان های آبادان، خرمشهر، مینوشهر و بندر ماهشهر نیز به عنوان پشتیبان نیز در حال خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی اند.

فرمانده قرارگاه اربعین نیروی انتظامی خوزستان مستقر در مرز شلمچه گفت: خودروهای سواری مسافر کش شخصی مربوط به شهرهای آبادان و خرمشهر برای جابجایی زائران ساماندهی شده اند و مسافران را از ورودی پایانه سوار و به مقاصد مختلف انتقال می دهند.

سرهنگ سقایی اضافه کرد: به نظر نمی رسد که هیچ زائری برای جابجایی و رسیدن به مقصد مورد نظرش با مشکلی روبرو باشد زیرا پس از ورود به خاک ایران به طور فوری سوار قطار و یا اتوبوس های برون استانی، شهرستانی، شهری و تاکسی ها می شوند و به سوی مقصدشان حرکت می کنند.

وی یادآور شد: تمهیدات بسیار خوبی برای بازگشت زائران از لحاظ امنیتی، خدمات رسانی، جابجایی و نقل و انتقال اندیشیده شده که خوشبختانه تاکنون هیچ مشکلی وجود نداشته است، هر چه به پایان ایام اربعین نزدیک تر می شویم بر حجم ایست و بازرسی ها، حضور و فعالیت هایمان افزوده می شود.

سقایی تصریح کرد: مسئولان نیز تذکرات و توصیه های بسیار جدی در رابطه با رعایت موارد ایمنی و نظم از سوی زائران داشته اند و ما نیز با تمام قوا در زمینه تسهیل ورود تمامی زائران و بحث تامین امنیت زائران حسینی تا پایان کار حضور داریم، خوشبختانه تاکنون مشکل خاصی دیده و یا گزارش نشده است.

وی توضیح داد: امسال با توجه به اینکه از یگان ویژه تهران برای امنیت پارکینگ ها استفاده شده،  خوشبختانه به جز دو مورد شکسته شدن شیشه خودرو آنهم بنا به دلایل نامشخص مورد دیگری نداشته ایم که در این دو مورد نیز شیشه هر دو خودرو با پلاستیک بسته و به زیر سایه بان منتقل شد ضمن آنکه وسایل موجود در این دو خودرو صورت جلسه شد تا کسی دستبردی به آنها نزند، در چهار گوشه پارکینگ ها نیرو مستقر کردیم و کار گشت زنی به طور مرتب انجام می شود تا مشکلی بوجود نیاید.

فرمانده قرارگاه اربعین نیروی انتظامی خوزستان مستقر در مرز شلمچه گفت: خودرویی که به صورت قانونی وارد پارکینگ های مرز شلمچه می شوند مطمئنیم لطمه ای ندیده اند ضمن آنکه پارکینگ داران را نیز متقاعد کردیم تا چنانچه برای خودرویی مشکلی به وجود آمد پاسخگو باشند، یک اکیپ کامل پلیس آگاهی در پارکینگ های مرز شلمچه مستقر شده اند و در این زمینه مشکلی وجود ندارد.

سرهنگ سقایی افزود: درهنگام خروج خودروها از پارکینگ ها یک نفر را مامور کردیم تا پارکینگ دار براساس نرخ مصوب از مالکان خودروها هزینه دریافت کند، چنانچه خودرویی صدمه ای دیده باشد پارکینگ دار بایستی پاسخگوی خسارت وارده به مالک خودرو باشد.

وی اظهار کرد: چند موکب بنیه دار و با ظرفیت از جمله آستان قدس رضوی، هیات رزمندگان اسلام و تعدادی موکب دیگر را پای کار آوردیم تا به زائران در حال بازگشت با سه وعده غذایی و سایر موارد پذیرایی کنند.

فرمانده قرارگاه اربعین نیروی انتظامی خوزستان مستقر در مرز شلمچه در پایان تصریح کرد: زائرانی که در حال بازگشت از این سفر معنوی هستند به طور قطع طی این چند روز خسته شده اند و بدنشان نیاز به استراحت دارد و لذا رانندگی با حالت خستگی و خواب آلودگی پیامدهای خوبی به همراه ندارد، از زائران بازگشته به کشور توصیه می کنیم در بدو ورود به کشور در مواکب، مساجد و حسینیه های مسیر استراحت کاملی داشته باشند و سپس به مقاصد خود در شهرهایشان بروند تا حادثه دلخراشی برایشان رخ ندهد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز