طی مراسمی در آبادان؛

کلنگ احداث پارک خطی پنج کیلومتری آبادان به زمین زده شد/افزایش ۱۴۰هزار متر مربع فضای سبز آبادان

۱۳۹۷/۰۸/۱۴ - ۱۸:۱۲:۱۴
کد خبر: ۷۷۲۸۳۸
کلنگ احداث پارک خطی پنج کیلومتری آبادان به زمین زده شد/افزایش ۱۴۰هزار متر مربع فضای سبز آبادان
طی مراسمی با حضور مسئولین شهری آبادان، با کلنگ زنی پروژه پارک خطی آبادان کار احداث پنج کیلومتر فضای سبز آغاز شد.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، حجت الاسلام علی ابراهیمی پور امام جمعه آبادان در آئین آغاز این طرح بر گسترش فضای سبز شهری بر بهره گیری از ظرفیت مردم تاکید و اظهار کرد: امیدواریم با اقدام شهرداری آبادان زمینه توسعه و گسترش فضای سبز مناسب در مناطق مختلف این شهر به ویژه مناطق منفصل شهری با چشم انداز زیبا فراهم شود.

 وی گفت: ایجاد و طراحی فضای سبز، پارک و باغ در آبادان و مناطق پیرامونی آن به منظور گسترش چشم اندازهای شهری، آرامش شهروندان، بهبود کیفیت هوا، کاهش آلودگی صوتی و جلوگیری از آثار نامطلوب زندگی ماشینی، حرکتی ضروری است.

حسین حمیدپور شهردار آبادان نیز در این آئین اظهار کرد: این طرح به مساحت پنج کیلومتر از آبادان تا خرمشهر امتداد دارد که برای اجرای آن ۲۸۰ میلیارد ریال اعتبار از سوی سازمان منطقه آزاد اروند پیش بینی شده است.

وی گفت: با اجرای این طرح ۱۴۰ هزار مترمربع به مساحت فضای سبز شهری آبادان افزوده می شود ضمن اینکه این طرح یکی از مهمترین طرح های تاثیر گذار در محیط شهری است.

حمید پور یکی از اولویت های شهرداری آبادان را توسعه فضای سبز شهری به ویژه در مناطق منفصل از شهری برشمرد و افزود: زیباسازی سیما و منظر شهری از دیگر اهداف این طرح است.

شهردار آبادان اضافه کرد: با اجرا شدن این طرح 14 هکتار به سرانه فضای سبز شهری آبادان افزوده می شود.

حمیدپور تصریح کرد: سرانه فضای سبز در آبادان باید ۱۲ مترمربع باشد ولی اکنون کمتر از پنج متر مربع است و برای رسیدن به سرانه فضای سبز استاندارد باید گام به گام پیش رفت.

شهردار آبادان در پایان خاطرنشان کرد: در این طرح برای حفظ و نگهداری فضای سبز سامانه آبیاری مکانیزه در نظر گرفته شده همچنین پیاده رو سلامت، مکان استراحت خانواده ها و دو کیلومتر پیست دوچرخه سواری تعریف شده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما