مدیر گروه سلامت محیط و کار مرکز بهداشت خوزستان گفت:

شهرداری‌ها مصوبات استانی را در طرح زنده‌گیری سگ‌های ولگرد انجام نمی دهند/آتش زدن حیوانات مورد تائید مجموعه بهداشت نیست

۱۳۹۷/۰۸/۱۵ - ۱۷:۵۲:۵۵
کد خبر: ۷۷۳۲۵۵
شهرداری‌ها مصوبات استانی را در طرح زنده‌گیری سگ‌های ولگرد انجام نمی دهند/آتش زدن حیوانات مورد تائید مجموعه بهداشت نیست
فرهاد صفدری گفت: متاسفانه عملکرد شهرداری‌ها به ویژه شهرداری اهواز در موضوع ساماندهی حیوانات ولگرد ضعیف و غیرقابل قبول است و هیچ اقدامی از سوی شهرداری اهواز در این زمینه مشاهده نشده است.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، فرهاد صفدری مدیر گروه سلامت محیط و کار مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به انتشار کلیپی در خصوص آتش‌زدن جمعی از سگ‌های ولگرد توسط شهرداری اهواز اظهار کرد: طبق جلساتی که تشکیل شد، شهرداری اهواز مکلف به ساماندهی وضعیت تردد حیوانات ولگرد بر اساس شیوه‌نامه ابلاغی وزارت کشور مبنی بر زنده‌گیری و ساماندهی است.

وی گفت: باید بررسی شود که سوزاندن سگ ها توسط شهرداری اهواز انجام شده است یا خیر اما در کل، سوزاندن حیوانات به هیچ وجه مورد تائید مجموعه بهداشت نیست.

صفدری افزود: متاسفانه عملکرد شهرداری‌ها به ویژه شهرداری اهواز در موضوع ساماندهی حیوانات ولگرد ضعیف و غیرقابل قبول است و هیچ اقدامی از سوی شهرداری اهواز در این زمینه مشاهده نشده است.

مدیر گروه سلامت محیط و کار مرکز بهداشت خوزستان اضافه کرد: در حقیقت شهرداری‌ها مصوبات استانی را در مورد تعیین تکلیف طرح زنده‌گیری سگ‌های ولگرد انجام نداده‌اند و شاهد این هستیم که تعداد این حیوان ولگرد در سطح شهر ها افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شاهد تردد گله‌ای حیوانات ولگرد در اهواز هستیم، خاطر نشان کرد: این مسأله علاوه بر ایجاد جو روانی نامناسب، خطرات جانی برای شهروندان به ویژه دانش آموزان در پی دارد.

صفدری با عنوان اینکه روزانه شکایات مردمی بسیاری در خصوص وجود سگ‌های ولگرد به مراکز بهداشت انجام می‌شود، یادآور شد: عدم تعیین تکلیف موضوع ساماندهی حیوانات ولگرد موجب رسیدن آسیب‌های جانی به شهروندان شده است. در حال حاضر حیوان‌گزیدگی‌ها توسط حیوانات بلاصاحب یکی از آسیب‌هایی است که آمار بالایی دارد و طبیعتا هزینه‌هایی بسیاری را نیز بر دوش مردم و مجموعه بهداشت و درمان تحمیل کرده است که بیشتر صرف درمان و واکسیناسیون افراد حیوان گزیده می‌شود.

وی با بیان اینکه برخی از حیوانات ولگرد مبتلا به بیماری هاری هستند، افزود: در صورتی که انسان مورد گزش حیوانات به ویروس هاری مبتلا شود و واکسیناسیون به موقع انجام نشود بیماری می‌تواند به انسان منتقل شود که هیچ‌گونه درمانی ندارد و عاقبتش مرگ خواهد بود اما متأسفانه با این وجود شاهد اقدام جدی از سوی هیچ کدام از شهرداری‌های استان خوزستان از جمله شهرداری اهواز نیستیم.

مدیر گروه سلامت محیط و کار مرکز بهداشت خوزستان در پایان تشخیص مکان و نحوه دفن اجساد حیوانات را در حیطه سازمان محیط زیست دانست و تاکید کرد: دفن اجساد حیوانات باید با رعایت اصول زیست محیطی و مسائل بهداشتی و در مکان مورد تأیید سازمان حفاظت محیط زیست و به صورت بهداشتی انجام شود.

لازم به ذکر است که کلیپ اجساد سوخته تعدادی سگ در اهواز چند روزی است که در فضای مجازی منتشر شده و اعتراض حامیان محیط زیست و حقوق حیوانات را در پی داشته است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز