رئیس شورای اسلامی شهر آبادان عنوان کرد:

۴۰ دقیقه صبر کردیم تا اعضای غایب در جلسه حاضر شوند/برای حضور ناصر کعبی با دادستان مکاتبه کردم/از مردم آبادان عذر خواهی می کنم

۱۳۹۷/۰۸/۲۰ - ۱۱:۵۹:۵۳
کد خبر: ۷۷۴۴۸۸
۴۰ دقیقه صبر کردیم تا اعضای غایب در جلسه حاضر شوند/برای حضور ناصر کعبی با دادستان مکاتبه کردم/از مردم آبادان عذر خواهی می کنم
عبدالله کعبی گفت: اتلاف وقت و خرده اختلافات موجود باعث ضعف مدیریت شهری می شود. برای رفع مشکلات شهری به همبستگی و اتحاد بیشتری نیاز داریم.

عبدالله کعبی رئیس شورای اسلامی شهر آبادان در گفت و گو با خبرنگار برنا با اعلام اینکه جلسه روز گذشته شورا به دلیل نرسیدن به حدنصاب قانونی لغو شد، اظهار کرد: طبق قانون باید دو سوم(۶ نفر) اعضای شورا برای برگزاری و تصمیم گیری در جلسه حضور داشته باشند اما در جلسه روز گذشته چهار نفر از ۹ نفر حضور نداشتند و این باعث شد تا جلسه از رسمیت افتاده و لغو شود.

وی با عنوان اینکه دو عضو مطرح کننده سوال از شهردار؛ خلیل جنامی و حمید کوراوند از غایبان جلسه بودند، گفت: این جلسه به دنبال طرح سوال دو عضو شورای اسلامی شهر آبادان آقایان جنامی و کوراوند و قانع نشدن یک سوم اعضا از پاسخ های مکتوب شهردار آبادان برگزار شد اما متاسفانه با وجود حضور شهردار برای پاسخگویی و نیز علیرغم اطلاع از زمان جلسه به هر دلیل از حضور در صحن شورا خودداری کردند و برای دفاع از طرح سوال خود، در جلسه حاضر نشدند.

کعبی همچنین ضمن اشاره به تاخیر ۴۰ دقیقه ای در آغاز جلسه که با هدف حضور اعضای غایب صورت گرفت، افزود: برای آگاهی از قطعیت حضور یا عدم حضور آقایان جنامی، کوراوند، فواد دریس فر و آرش بهفر به روابط عمومی شورا اعلام کردم با تک تک همکارانی که نیامدند تماس گرفته و تاخیر حضورشان را یادآور شود، زیرا تصور ما این بود که شاید مشکلی برایشان پیش آمده یا فراموش کرده اند و یا اینکه قصد دارند با تاخیر در جلسه حاضر شوند اما پس از پیگیری و برقراری تماس پاسخ مناسبی دریافت نشد و پس از ۴۰ دقیقه تاخیر به دلیل به حد نصاب نرسیدن، ختم جلسه را اعلام کردم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر دلایل عدم حضور چهار عضو شورا در جلسه روز گذشته، عنوان کرد: من نمی توانم به جای این اعضا پاسخ بدهم و بهتر است خود اعضای غایب دلایل حضور نیافتن در این جلسه را به مردم و شهروندان توضیح دهند و پاسخگوی افکار عمومی درباره پرسش های مطرح شده باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان همچنین درباره حضور ناصر کعبی عضو متهم شورای شهر در جلسه گفت:  از وظایف رئیس شورا این است که تمامی موارد قانونی را برای برگزاری جلسه فراهم کند. از آنجایی که ناصر کعبی صرفا متهم است و درباره اتهام ایشان حکم قطعی وجود ندارد، با توجه به اهمیت موضوع جلسه، اینجانب طی درخواست کتبی از دادستان محترم آبادان، خواستار حضور قانونی آقای ناصر کعبی در جلسه شدم تا جلسه با حضور تمامی اعضا برگزار شود که دادستان محترم نیز موافقت کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: بنده معتقدم در مقام ریاست شورا باید دو وظیفه را مدیریت کنم. ابتدا بی طرفی نسبت به همه امور و اعضا حتی اگر مخالف رای من باشند، و دیگری ترجیح ندادن رای شخصی به آرای سایر اعضای شوراست. با همین رویکرد و نگاه، شرایط حضور آقای ناصر کعبی در جلسه را فراهم کردم و برای حضور اعضای غایب، ۴۰ دقیقه جلسه را به تاخیر انداختم.

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان بر وحدت و انسجام شورا تاکید کرد و گفت: از مردم آبادان، اصحاب رسانه و پرسنل زحمتکش شهرداری آبادان به دلیل اتلاف وقت و کشمکش های موجود عذر خواهی می کنم و امیدوارم همه اعضای محترم شورای شهر انرژی خود را برای اتحاد و همبستگی بیشتر و همراهی بهتر برای رفع موانع و مشکلات مجموعه بزرگ شهرداری و شهر آبادان صرف کنند. همه به خوبی می دانیم مشکلات موجود ریشه در گذشته دارد و همه عقب ماندگی ها را نمی توان در یک زمان محدود جبران و اصلاح کرد.

کعبی در پایان افزود: در خصوص تعیین تکلیف برگزاری جلسه ای دیگر با این موضوع، را متعاقبا به اطلاع مردم عزیز خواهیم رساند.

لازم به ذکر است که جلسه شورای شهر آبادان با موضوع پاسخ شهردار به سوالات دو عضو شورا و رای گیری به استیضاح ایشان که قرار بود شنبه ساعت ۱۵ برگزار شود، به علت عدم حضور موافقان استیضاح به حد نصاب نرسید و لغو شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز