معاون اول رئیس جمهور در آبادان:

امیدواریم اقدامات دولت بخشی از مشکلات خوزستانی‌ها را رفع کند/ در زمینه ریزگردها برنامه داریم

۱۳۹۷/۰۸/۲۱ - ۱۴:۱۳:۳۹
کد خبر: ۷۷۵۰۱۱
امیدواریم اقدامات دولت بخشی از مشکلات خوزستانی‌ها را رفع کند/ در زمینه ریزگردها برنامه داریم
معاون اول رئیس جمهور ابراز امیدواری کرد تا اقدامات انجام شده دولت در استان خوزستان، بتواند بخشی از مشکلات مردم این استان را رفع کند.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، «اسحاق جهانگیری»، معاون اول رئیس جمهور، در جریان سفر به خوزستان در فرودگاه آبادان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بار دیگر برای عرض ادب و سلام خدمت مردم عزیز و قهرمان استان خوزستان که همیشه در تاریخ انقلاب اسلامی نقش بسیار تعیین کننده ای در دفاع از مرزهای کشور داشتند، آمده ام، توفیق شد خدمتشان برسیم و عرض ادب کنیم.

وی با بیان اینکه در این سفر قرار است چند طرح تکمیلی در بخش آب و خاک را افتتاح کنیم، گفت: امروز افتتاح رسمی پروژه بسیار مهم کشوری انتقال آب غدیر به آبادان را داریم، همانطور که می دانید در مقطعی مردم عزیز شهرهای آبادان و خرمشهر به دلیل شوری آب دچار مشکلاتی شدند که خوشبختانه با کار جدی که توسط دوستان ما در وزارت نیرو و قرارگاه خاتم الانبیاء انجام شد این طرح  چند ماه پیش تکمیل شد و ما منتظر فرصتی برای افتتاح رسمی و قدردانی از مجریان طرح و عرض ادب به خدمت مردم آبادان بودیم که امروز این فرصت به دست آمد.

جهانگیری افزود: طرح دوم، تصفیه خانه فاضلاب شرق شهر اهواز است که از تصفیه خانه های بزرگیست که تکمیل شده و به بهره برداری می رسد، اهواز یکی از شهرهایست که مسائل فاضلاب اش بایستی به سرعت حل شود، در سفر رئیس جمهور در سال 95 به استان خوزستان، تصمیم گرفته شد که برای مسائل مربوط به آب و فاضلاب استان خوزستان منابع مالی ای تامین شود بر همین مبنا بلافاصله در فروردین 96 یک مصوبه مفصلی درزمینه مشکلات کارون و فاضلابهایی که در درون آن ریخته می شود و فاضلاب شهر اهواز، انتقال آب از طرح غدیر به شهرهای مختلف استان در دستور کار قرار گرفت که می بایست تا فاز نهایی اجرا شود، به فضل الهی بخشی از آن طرح در طول این سفر به بهره برداری می رسد.

معاون اول رئیس جمهور از طرح سیکل ترکیبی نیروگاه بهبهان با بیش از 300 میلیون یورو سرمایه گذاری به عنوان دیگر پروژه های قابل افتتاح در سفرش به خوزستان نام برد و تصریح کرد:  این طرح به طور حتم با حضور وزیر نیرو افتتاح می شود.

جهانگیری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اجرای طرح 550 خزار هکتاری موسوم به مقام معظم رهبری گفت: فاز نخست این طرح به میزان 300 هزار هکتار تکمیل شده و فاز دوم آن(یعنی 250 هزار هکتار) جدیدا و با پس ار رفع مشکل تامین آب اجرایی می شود، به حمد خدا با مشخص شدن راهکار تامین آب برای اجرای فاز دوم این طرح و تصمیم گیری که میان وزارتخانه های جهاد و نیرو انجام شد، کارش آغاز می شود.

وی از افتتاح ورزشگاه فولاد خوزستان به عنوان اقدامی خوب و مناسب در راستای پاسخگویی به نیاز جوانان خوزستانی به مسائل رفاهی و ورزشی نام برد و افزود: به تمامی شرکتهای اقتصادی فعال در استان خوزستان و سایر استانهای کشور تکلیف شده که بایستی بخشی از منابع درآمدیشان را به امور اجتماعی مورد نیاز مردم اختصاص دهند.

معاون اول رئیس جمهور در ادامه با اشاره به اینکه سه طرح صنعتی قابل بهره برداری در خرمشهر و اهواز نیز داریم، اضافه کرد: در مجموع  اعتبار طرحهایی که در استان خوزستان طی دو روز افتتاح و یا عملیات احداث آنها آغاز می شود، حدود 7 هزار میلیارد تومان و 400 میلیون یورو و یا به عبارتی بیش از 10 هزار میلیارد تومان است.

جهانگیری تصریح کرد: امید می رود این اقدامات دولت بخشی از مشکلات مردم استان خوزستان را رفع کند، در زمینه ریز گردها نیز برنامه بازدید، تصمیم گیری و بررسی اقداماتی که باید انجام می شد را داریم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز