معاون اول رئیس جمهور در آبادان:

باخت آمریکائی ها در برجام/در کنار هم بودن ملت شرط سرپا نگه داشتن اقتصاد کشور است

۱۳۹۷/۰۸/۲۱ - ۱۵:۰۵:۵۲
کد خبر: ۷۷۵۰۴۸
باخت آمریکائی ها در برجام/در کنار هم بودن ملت شرط سرپا نگه داشتن اقتصاد کشور است
اسحاق جهانگیری با اشاره به آغاز دور دوم تحریم های آمریکا علیه ایران گفت: به نظر می رسد آمریکائی ها وارد یک بازی باخت، باخت شده اند، آمریکائی ها هیچ بُردی ندارند و در دنیا نیز منزوی شده اند.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، اسحاق جهانگیری در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که پاسخ جمهوری اسلامی به موضوع بازگشت تحریم های آمریکا علیه ایران چیست؛ اظهار کرد: آمریکائی ها یک خلاف قانونی و اخلاقی بزرگ که مغایر با عرف بین المللی است را انجام دادند، ما پس از یک مذاکره طولانی با 6 کشور بزرگ جهان به یک تفاهم مشترک دست پیدا کردیم بنام برجام که مبنای کار ما شد.

وی گفت: خوشبختانه طرف ایرانی بر اساس توافق به تمام تعهدات اش پایبند بود و آنها را به انجام رساند به طوری که سازمان بین المللی انرژی اتمی نیز در گزارش های متعدد خود بر پایبندی ایران بر تعهداتش در برجام تائید کرده است.

جهانگیری افزود: از روزی که رئیس جمهور جدید آمریکا به روی کار آمد، تلاشش بر این بود که فضای اقتصادی کشورمان را نا امن کند و به سرمایه گذاران خارجی و حتی داخلی علامت بدهد که ما تحرم های ایران را بر می گردانیم و ایران مکان امنی برای سرمایه گذاری نیست و در نهایت در اردیبهشت ماه امسال ترامپ رسما اعلام کرد که از برجام خارج می شود، پس از آن آمریکائی ها چند موضع گیری مشخص داشتند، یکی آن بود که 13 مرداد ماه امسال بخش دوم تحریم ها را برگرداندند و بر همین مبنا برای برهم زدن اقتصاد کشور، یک فضای روانی در سطح داخلی و بین المللی و به تعبیری یک جنگ رسانه ای قوی با استفاده از رسانه های خارجی و برخی رسانه های داخلی به راه انداختند که متاسفانه بخشی هم به طور جدی آسیب دید.

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه خوشبختانه در فاصله این شش ماه پیش بینی هایی لازم را انجام دادیم، یادآور شد: آمریکائی ها مصمم بودند تا فروش نفت ایران را به صفر برسانند و بر همین اساس رئیس جمهور آمریکا، وزیر خارجه و برخی دیگر از مقامات آمریکایی اعلام کردند که در اثر تحریم ها فروش نفت ایران صفر می شود و به طور قطع آمریکائی ها در این هدف گذاری شکست خوردند.

وی اضافه کرد: فروش نفت ما نه تنها صفر نشد بلکه به میزانی که نیاز داشتیم، فروختیم و آمریکائی ها مجبور شدند در این مرحله به هشت کشور خریدار نفت ایران فرصت و امتیاز بدهد که آنها می توانند با ایران تجارت نفت داشته باشند، برخی از کشورهای همسایه ما از این امتیاز و فرصت استفاده کردند.

جهانگیری توضیح داد: به نظر می رسد آمریکائی ها وارد یک بازی باخت، باخت برای خودشان شدند  هیچ آمریکایی برد ندارد، آمریکائی ها در دنیا منزوی شده اند و هیچ دولت مقتدری در دنیا به جز برخی کشورهای منطقه و رژیم صهیونیستی از مواضع آمریکا دفاع نمی کند، آمریکا در این مبارزه تنها مانده است.

وی با تاکید بر اینکه تمام دولت ها از مواضع دولت و ملت ایران حمایت کرده اند، تصریح کرد: ما راهکارهای مختلفی را پیش بینی کرده ایم و با اطمینان به مردم می گویم که این راهکارها به کمک می کند تا تحریم ها را به حداقل برسانیم و نگذاریم اقتصاد کشورمان آنگونه که آنها می خواهند دچار فروپاشی شود.

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: به طور حتم اقتصاد کشور را سرپا نگه می داریم اما مهمترین شرطش آن است که  همه ملت در مقابل این حرکت در کنار هم باشیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز