وزیر نیرو در مراسم بهره برداری از طرح آبرسانی غدیر در آبادان؛

۱۳ هزار میلیاردتومان هزینه طرح های آب و برق خوزستان شد

۱۳۹۷/۰۸/۲۱ - ۱۸:۴۴:۰۱
کد خبر: ۷۷۵۱۱۳
۱۳ هزار میلیاردتومان هزینه طرح های آب و برق خوزستان شد
رضا اردکانیان گفت: 13 هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرا و بهره برداری از طرح های عمرانی صنعت آب و برق در خوزستان پیش بینی و هزینه شد.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، رضا اردکانیان وزیر نیرو که معاون اول رئیس جمهور را در سفر دو روزه به خوزستان همراهی می کند، امروز دوشنبه در حاشیه کلنگ زنی پنج مجتمع آب‌شیرین‌کن در استان خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای طرح‌های تکمیل شده در استان خوزستان بالغ بر 10 هزار و 600 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده و حدود دو هزار و 500 میلیارد تومان نیز برای طرح‌هایی که قرار است عملیات اجرایی آنها آغاز شود در نظر گرفته شده است.

وی گفت: در کل استان خوزستان بالغ بر 32 هزار و 500 متر مکعب آب در شبانه‌روز در دست بهره‌برداری نمک‌زدایی آب شیرین‌کن وجود دارد.

اردکانیان با اشاره به کلنگ‌زنی انجام شده مجموعه آب شیرین کن پیشرفته برای مردم شهر آبادان که با ظرفیت تولید 15 هزار متر مکعب آب شیرین در شبانه‌روز آغاز به‌کار کرد، افزود: حدود 45 هزار متر مکعب در شبانه‌روز حجم آب شیرینی است که توسط طرح‌های در دست اجرا برنامه‌ریزی شده است.

وزیر نیرو اضافه کرد: برای طرح‌های بلندمدت و آتی آب شیرین‌کن‌های دیگر در استان نیز بالغ بر 84 هزار متر مکعب در شبانه‌روز پیش‌بینی شده است.

وی از طرح‌های آماده افتتاح آبرسانی بزرگ غدیر، تصفیه‌خانه شرق اهواز، نیروگاه سیکل ترکیبی بهبهان در استان خوزستان خبر داد و توضیح داد: فاز نخست طرح مهم 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری در استان‌های خوزستان و ایلام فردا سه شنبه افتتاح می شود.

اردکانیان طرح‌های آماده افتتاح را مربوط به وعده رئیس جمهوری در سفر اسفندماه 95 به خوزستان و مصوبه 15 فروردین سال 96 دانست و تصریح کرد: این طرح‌های مهم آماده افتتاح از نتایج مصوبه فروردین سال 96 بوده که بخش‌های عمده آن اجرایی شده است.

وزیر نیرو در پایان با اشاره به آغاز عملیات اجرایی 12 پست GIS در خوزستان همزمان با تحریم‌های ظالمانه و تحمیلی گفت: خوزستان تنها استانی‌ است که یک‌باره این تعداد پست پیشرفته برق در آن نصب خواهد شد. نصب 12 پست GIS تاثیر بسزایی در ایمن‌سازی شبکه برق خوزستان در بر دارد و قابلیت پایداری آن را بویژه در مقابله با ریزگردها دو چندان می‌کند.

لازم به ذکر است با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور پروژه آبرسانی غدیر در آبادان به بهره برداری رسید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز