نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی خبر داد:

دستمزد کارکنان هفت تپه پرداخت می‌شود/ مالک کشت و صنعت هفت تپه توان پرداخت حقوق و حق بیمه کارگران را ندارد

۱۳۹۷/۰۸/۲۹ - ۰۷:۵۰:۱۶
کد خبر: ۷۷۷۹۸۱
دستمزد کارکنان هفت تپه پرداخت می‌شود/ مالک کشت و صنعت هفت تپه توان پرداخت حقوق و حق بیمه کارگران را ندارد
عباس پاپی زاده گفت: مقرر شد به زودی قسمتی از حقوق و دستمزد کارکنان نیشکر هفت تپه پرداخت مشکلات حق بیمه کارکنان برطرف شود.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، عباس پاپی‌زاده بالنگان در خصوص مشکلات به وجود آمده در کشت و صنعت نیشکر هفت تپه، اظهار کرد: در ابتدای شکل گیری کشت و صنعت هفت تپه و قبل از انقلاب اسلامی اراضی کشاورزی از مردم به صورت ناعادلانه گرفته و این شرکت تاسیس شد و به مردم اعلام کردند که با گرفتن اراضی آنها را در شرکت‌ استخدام می‌کنند.

کشت صنعت هفت تپه بر اساس اصل 44 واگذار شده است

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در دو دهه گذشته شرکت کشت و صنعت هفت تپه به شدت زیان‌ده شد و دولت بر اساس اصل 44 قانون اساسی اقدام به واگذاری آن به بخش خصوص کرد، گفت: متاسفانه بعد از واگذاری شرکت به بخش خصوص علی رغم انتظاری که وجود داشت وضعیت شرکت بدتر شد و بخش خصوصی که این کشت و صنعت را خریداری کرد توان پرداخت حقوق کارکنان را نیز ندارد.

اشتغال موجود کشت و صنعت هفت تپه در حال نابودی است

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مقدار اندک اشتغال باقی مانده در شرکت در حال از بین رفتن است، افزود: در حال حاضر چندین ماه است که کارکنان این شرکت حقوق دریافت نکرده و با مشکلات بسیار زیادی مواجه شده‌اند از سوی دیگر نیز بی‌نظمی‌ها و عدم مدیری در کشت و صنعت هفت تپه برخی تنش‌های اجتماعی را ایجاد کرده است.

تلاش نمایندگان خوزستان برای بازپس گیری کشت و صنعت هفت تپه

جلساتی را با وزیر امور اقتصاد و دارایی داشته‌ایم تا برای بازگردانی این شرکت اقداماتی انجام شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه از طریق مراجع قانونی به همراه آقای نوری نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی مشکلات به وجود آمده را پیگیری می‌کنیم و جلساتی را با وزیر امور اقتصاد و دارایی داشته‌ایم تا برای بازگردانی این شرکت اقداماتی را داشته باشند و بخش خصوص را مجبور به پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان کنند، عنوان کرد: بخش خصوص که مالکیت کشت و صنعت هفت تپه را در اختیار دارد در زمینه پرداخت حقوق و حق بیمه کارکنان کم کاری کرده و از زیر بار این مسئولیت شانه خالی می‌کند.

به زودی حقوق و دستمزد کارکنان پرداخت می‌شود

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه مقرر شده است به زودی قسمتی از حقوق و دستمزد کارکنان پرداخت و تا حدود بسیار زیادی مشکلات موجود در زمینه پرداخت حق بیمه کارکنان برطرف شود، خاطرنشان کرد: در زمینه پیگیری مشکلات موجود در کشت و صنعت نیشکر هفت تپه دیداری را نیز با رئیس مجلس شورای اسلامی داشته‌ایم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز