با حضور پیشکسوتان و مربیان:

آئین سال یاد معلم اخلاق پرویز دهداری در آبادان برگزار شد

۱۳۹۷/۰۹/۰۹ - ۲۱:۵۹:۱۸
کد خبر: ۷۸۲۰۸۷
آئین سال یاد معلم اخلاق پرویز دهداری در آبادان برگزار شد
عصر امروز با حضور جمع کثیری از مسئولان، پیشکسوتان و مربیان فوتبال، آئین سال یاد معلم اخلاق و اسطوره فوتبال ایران مرحوم"پرویز دهداری" در محل سینما نفت آبادان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، رئیس کانون مربیان آبادان در این آئین که تحت عنوان"نگاهی به عظمت تفکر شادروان پرویز دهداری" برگزار شده بود، با قدردانی از تمامی کسانی که از شهرهای مختلف استان های خوزستان، فارس و اصفهان در این آئین شرکت کردند، اظهارکرد: جاذبه شادروان دهداری سبب شده تا هر ساله این آئین در شهرهای مختلف به ویژه آبادان برگزار شود و به بهانه درگذشت این بزرگمرد، میزان و کیفیت اخلاق را در ورزش بررسی کنیم.

حبیب اله گله داری گفت: امید می رود تا تصمیم گیران این مکانیسم رعایت اخلاق در ورزش به ویژه فوتبال را با برنامه ریزی و تدبیر کنترل کنند.

وی افزود: باید از پیشکسوتان به عنوان معادن ذخیره شده در چارچوب مناسبات اداری کشور به خصوص در عرصه ورزش بهره کافی برده شود.

امام جمعه موقت آبادان نیز در ادامه این آئین با اشاره به فعالیت پدرش سید عیسی نجیبی تحت عنوان سرپرست در تیم سپه آبادان در سالیان گذشته، خود را جزئی از خانواده فوتبال خواند و اظهار کرد: من مرحوم دهداری را در سنین کودکی دیده ام و آنچه در ذهن کودکانه ام از او بر جای مانده جز رفتار نیکو نبوده است.

حجت السلام سید علی نجیبی گفت: بُعد پهلوانی زمانی تبلور می یابد که شاخص های مهم و خاص اش را داشته باشد، یک قهرمان تنها جسمش را برای انجام مسابقات پرورش می دهد اما یک پهلوان به جز پرورش جسم، اخلاق را نیز پرورش می دهد و لذا ورزشکاران بایستی بکوشند تا اخلاق را در کنار ورزش در جامعه ترویج دهند.

وی با بیان اینکه قهرمان واقعی کسی است که دست افتاده ای را بگیرد، افزود: دهداری معلم اخلاق بود و برخلاف بسیاری از افراد، کسی بود که برای رسیدن به هدف از هر وسیله ای استفاده نمی کرد، مرحوم دهداری بر اساس گفته یکی از مربیان تیم های فوتبال فردی بود که برای ر سیدن به اهدافش بسیاری از چیزها را از دست داد، او دنبال نان و ثروت نبود.

نجیبی تصریح کرد: دهداری بر اساس اخلاق و آنچه در درونش شکل گرفته بود، تلاش می کرد، مرحوم دهداری به رغم تمام حواشی که در رشته فوتبال وجود دارد اما خویشتن دار بود و در میان همگان به معلم اخلاق معرفی شد.

امام جمعه موقت آبادان با تاکید بر اینکه تفکر، در عمل مرحوم دهداری به وضوح و درستی نِمود داشت، اضافه کرد: همه ما یک روز از دنیا می رویم اما مهم آنست که باید به نحوی زندگی کنیم که عملکرد و رفتارهای نیک از ما باقی بماند.

به گفته حجت الاسلام نجیبی نظم، وطن پرستی و وطن دوستی از جمله خصوصیات بارز مرحوم دهداری به شمار می رفت.

مدیر توسعه اجتماعی و ورزشی سازمان منطقه آزاد اروند نیز در ادامه این آئین ضمن قدردانی از تمامی پیشکسوتان، مربیان و داروان حاضر در آئین سال یاد مرحوم دهداری اظهار کرد: صحبت کردن در وصف سجایای مرحوم دهداری در حضور پیشکسوتان زیره به کرمان بردن است و تنها می توان از تلاش و برنامه ریزی یک ماهه تمامی بانیان این آئین قدردانی کرد.

پیمان ادیبی با اشاره به اینکه در چنین آئین هایی تنها می توانیم گوشه ای کوچک از اخلاق و زندگی مرحوم دهداری را به نمایش بگذاریم، گفت: امید می رود تا با همراهی کانون های پیشکسوتان و مربیان در کنار متولیان و خادمان ورزش بتوانیم در راستای برپایی سمینارهای علمی و همایش مقاله نویسی در بحث اخلاق اقدامات شایسته ای را به انجام برسانیم.

در پایان این آئین از سیف اله دهکردی و منصور قمر دو  نفر از پیشکسوتان عرصه فوتبال، حجت اله عسگری مدیر دبیرستان ابن سینا، محمود رسالت پناه، ناصر قالبی زاده، غلامعباس محمدی و پرویز جوهری چهار پیشکسوت عرصه ورزش، سهیل زرگانی، عرفان ژوبین، پوریا خراسانی، محمد مهدی احمدیان(همگی از دبیرستان ابن سینا)، بهروز زنگنه(مدرسه صالحین)، محمدعلی جنامی(مدرسه غلامعلی باقرزاده) ۶ دانش آموز برتر در بخش مسابقه مقاله نویسی تحت عنوان دستاوردهای شادروان دهداری و سه مربی ورزشی از جامعه آموزش و پرورش با اهدای هدایایی تقدیر شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز