طی مراسمی؛

مجتمع شورای حل اختلاف شهرستان آبادان افتتاح شد

۱۳۹۷/۰۹/۱۱ - ۱۴:۲۴:۰۹
کد خبر: ۷۸۲۹۱۸
مجتمع شورای حل اختلاف شهرستان آبادان افتتاح شد
با حضور جمعی از مسئولان استان و شهرستان ظهر امروز"مجتمع شورای حل اختلاف شهرستان آبادان" به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، سیروس محمدی زاده رئیس دادگستری آبادان در آئین افتتاح این مجتمع با بیان اینکه در بخش قضایی کارکردهایمان به حد قابل قبولی رسیده است، اظهار کرد: نبود فضای کافی در هنگام مراجعات مردمی سبب ایجاد ازدحام در راهروهای دادگستری و ایستادن مردم در صف های طولانی شده بود و لذا براساس مصوبه شورای تامین و تعاملی که از طریق فرماندار وقت با شرکت پالایش نفت داشتیم، توانستیم فضای کنونی را برای ایجاد مجتمع شورای حل اختلاف شهرستان آبادان از آنان تحویل بگیریم.

وی گفت: این مجتمع دارای فضایی دو هزار متر مربعی  با 25 اتاق است که قرار گرفتن آن در نزدیکی دادگستری آبادان، مراجعان را با مشکل در تردد مواجه نمی کند، این محل فضایی  مطلوب برای حفظ حقوق شهروندی، تکریم ارباب رجوع و خدمت به مردم است.

سیروس محمدی زاده افزود: از امروز دو شعبه از شعبات حل اختلافمان در این مجتمع مستقر شده اند و به مرور زمان نیز سایر شعبات به این مجموعه اضافه می شوند.

رئیس دادگستری آبادان تصریح کرد: در هشت ماهه گذشته، حدود پنج هزار پرونده اعم از رایی و صلحی در شورای حل اختلاف در حوزه قضایی آبادان به سرانجام رسیده است.

معاون قضایی دادگستری و رئیس شورای حل اختلاف استان خوزستان نیز در ادامه این آئین، افتتاح این مجتمع را حاصل تلاش رئیس دادگستری آبادان خواند که به گفته وی از زمان تصدی اش در این شهرستان با تمام توان در راستای رسیدگی به امور مردم و قدم برداشتن برای سبک کردن راه رسیدگی به مشکلات آنان تلاش کرده و نمونه آن راه اندازی این مجتمع شورای حل اختلاف شهرستان آبادان است.

عبدالعباس زبیدی نیا با اشاره به تکمیل ظرفیت ساختمان دادگستری آبادان اظهار کرد: گرفتن این ساختمان و امکانات برای شورای حل اختلاف به طور مستقل به مثابه یک برگ برنده است که ما را در راستای افزایش صلح و سازش، مختومه کردن پرونده های سبکی که در صلاحیت شورای حل اختلاف است، کاهش پرونده های وارده به محاکم عمومی و دادسرا و ایجاد فضای بیشتر برای رسیدگی به پرونده های سنگین در دادگستری و ارائه خدمات بیشتر و بهتر به مردم شریف و عزیز حوزه قضایی آبادان کمک می کند، مردم آبادانی استحقاق و لیاقت خدمات بیش از پیش را دارند.

وی گفت: از امام جمعه آبادان خواهان حمایت از شورای حل اختلاف و کمک به افزایش صلح و سازش در قالب ترویج و تبلیغ هر چه بیشتر فرهنگ صلح و سازی در میان طرفین اختلاف هستیم ضمن آنکه در خطبه های نماز جمعه و نشست هایی که با علما، خطبا و ائمه جماعت دارند در راستای همراه کردن آنان برای کمک به این مسئله یاری رسان باشند تا مردم همچون گذشته دعاویشان را در میان خودشان حل و فصل کنند.

وی با تاکید بر لزوم تشویق طرفین دعوا به"گذشت" تصریح کرد: طبق دستور شرع و دین اگر موضوعی پیش آمد اولویت با صلح و سازش است و لذا انتظار و توقع مان آنست که در این باره از سوی مسئولان به ویژه امام جمعه حمایت جدی انجام شود.

امام جمعه آبادان نیز در ادامه آئین افتتاح مجتمع شورای حل اختلاف شهرستان آبادان با بیان آنکه این حرکت ارزشمند را به فال نیک می گیریم، اظهار کرد: با نگاهی به منابع روایی و سیره اهل بیت در می یابیم که موضوع حل اختلافات و شیوع و تبلیغ آن از جایگاه ویژه ای در نظام قضایی و اسلامی ما برخوردار است.

حجت الاسلام علی ابراهیمی پور گفت: صلح و سازش سبب کاهش زمان اطاله رسیدگی به پرونده های وارده به دادگستری می شود، در بحث روال اطاله ای که وجود دارد ممکن بود رسیدگی به یک پرونده یکی دو سال نیز به درازا کشیده شود و طرفین دعوا از این بابت آسیب های مختلفی حتی درگیریه و مشکلات دیگری نصیبشان شود چرا که زمان فرسایشی رسیدگی به پرونده ها در برخی جاها سبب عقده گشایی فرد ضرر دیده علیه دیگری می شود اما شورای حل اختلاف به عنوان یک سد، مانع و راه حلی بسیار ارزشمند برای کاهش مشکلات است.

وی با تاکید بر اینکه فضای کینه و کدورت و انتقام میان افراد توسط کارکرد شوراهای حل اختلاف از بین می رود، افزود: شورای حل اختلاف کارش متعادل کردن مسائل میان طرفین دعواست و به جای آنکه در میان طرفین دعوا یک فضای طناب کشی ایجاد شود با قرار گرفتن در کنار یکدیگر گذشت در میانشان اتفاق می افتد و این کار بسیار ارزشمند است.

ابراهیمی پور تصریح کرد: ظرفیت امامت جمعه در اختیار کمک به شوراهای حل اختلاف و قضا است و در خطبه های نماز جمعه به طور قطع به این موضوع پرداخته خواهد شد ضمن آنکه از شیوخ و روسا عشایر و خطباء به عنوان یک ظرفیت بزرگ می توان برای افزایش حل اختلافات بهره گرفت.

امام جمعه آبادان یادآور شد: بار بسیاری از موضوعات بر دوش کارکنان قوه قضایی است و بابت همه زحمات از همگان قدردانی می کنم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
نظرات
سعید
|
-
|
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
0
0
سلام کدام 2هزارتاپرونده بهاتمام رسیده من پارسال برج 3شاکی شدم 2میلیون ازکاربنایی مانده خداوکیلی انقدررفتم آمدم خرج کردم تاحالا تمام نشده ان هفته ازاجرای احکام نامه دادن به شعبه که قاضی امضاکنه ازسه شنبه آن هفته یه بارمیگن قاضی نیست یاداره تحقیق میکنه خداسرشاهده اگه میدونستم آنقدرعزیت میشم بیخیال حقم میشدم حیف کلی پول خرج کردم تاحالاکه منتظرم
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز