مدیر جهادکشاورزی شادگان:

۲۴ هزار هکتار سطح کشت گندم در شهرستان شادگان افزایش یافت

۱۳۹۷/۰۹/۱۵ - ۱۶:۳۶:۳۵
کد خبر: ۷۸۴۶۰۰
۲۴ هزار هکتار سطح کشت گندم در شهرستان شادگان افزایش یافت
جبار حمادی گفت: با توجه به نزولات آسمانی در فصل پاییز در حال حاضر ۲۴ هزار هکتار سطح کشت گندم در شهرستان شادگان افزایش یافت.

جبار حمادی مدیر جهادکشاورزی شادگان در گفت و گو با خبرنگار برنا با اعلام این خبر اظهارکرد: از این مقدار حدود ۱۱ هزار و پانصد هکتار طرح محوری و مابقی غیرطرح است که عملیات تشکیل پرونده و عقد قرارداد به اتمام رسیده وحدود یک هزار و ۸۰۰ تن بذر گندم بین کشاورزان شهرستان توزیع شد.

او گفت: تاکنون حدود ۹۰۰ هکتار محصول کلزا و بیش از چهار هزار هکتار جو نیز در سطح مزارع این شهرستان کشت شده است.

حمادی افزود: عملیات حمل نهادهای کشاورزی توسط کارگزاران درحال انجام است و با توجه به بارندگی های اخیر اکثر مزارع نیاز به کود ازته دارند که به علت مشکلات حمل فعلا از نظر تامین کود فوق مشکلاتی وجود دارد که با پیگیری صورت گرفته از طرف سازمان جهاد کشاورزی خوزستان و مدیریت جهادکشاورزی شهرستان دستور حمل ویژه کود ازته از طرف مجری طرح محوری گندم در آینده نزدیک با تسریع در حمل کود این مشکل بر طرف شود.

مدیر جهاد کشاورزی شادگان اضافه کرد: در مقایسه با سال گذشته حدود ۳۰ درصد سطح کشت در شهرستان افزایش داشته که با تامین آب ونزول رحمت اللهی شاهد مرحله برداشت رسیدن این سطح کشت باشیم.

حمادی در پایان گفت: در سال جاری کشاورزان تحویل محصول خود توسط مراکز خرید منوط به ثبت مشخصات کشاورزان در سامانه پهنه بندی شده چنانچه کشاورزی که مشخصات در سامانه نداشته باشد نمی تواند گندم تحویل دهد و از تمام کشت کاران شهرستان درخواست می شود که هم بیمه و هم قرارداد بنام خودثبت کنند تا در آینده مشکلی برای کشاورزان و روستائیان شادگانی پیش نیاید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز