دبیر شورای عالی امنیت ملی در مراسم یادواره شهید تندگویان؛

با تکیه بر توانمندی داخلی فشار اقتصادی را مدیریت می‌کنیم/ بینی ترامپ را به خاک خواهیم مالید

۱۳۹۷/۰۹/۲۸ - ۱۵:۳۶:۱۲
کد خبر: ۷۸۹۸۹۵
با تکیه بر توانمندی داخلی فشار اقتصادی را مدیریت می‌کنیم/ بینی ترامپ را به خاک خواهیم مالید
دریابان شمخانی گفت: می‌توانیم این مقطع از فشار اقتصادی آمریکا را با تکیه بر توانمندی داخلی مدیریت و کشور را همچنان یکپارچه و رو به توسعه اداره کنیم.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ظهر امروز در مراسم یادواره شهید تندگویان و یک هزار و ۵۵ شهید صنعت نفت در اهواز اظهار کرد: در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سرزمین مقاومت خوزستان، برگزاری دهمین گردهمایی خانواده شهدای نفت به رهبری و علمداری شهید محمدجواد تندگویان و یک هزار و ۵۵ شهید، نشانه‌ای از وفاداری رهروان راه شهدا در بخش انرژی و نفت کشور است.

او گفت: برگزاری دهمین اجلاس بدین معناست که در دوران مختلف با گرایش‌های متفاوت در مجموعه نفت جریانی به نام مدافع ارزش‌ها وجود دارد؛ موضوعی که مرا به اینجا آورده، سابقه آشنایی با شهدای نفت و ارادت به این افراد والامقام است.

شمخانی با تأکید بر اینکه در مراسمی که برای شهدا می‌گیریم بیشتر باید به دنبال عبرت گیری باشیم، افزود: شهید تندگویان اولین شهید وزیر و تنها شهید وزیر تولید وطنی است چون فارغ‌التحصیل دانشکده نفت آبادان بود و درس خوانده دانشگاه‌های خارج از کشور نبود.

او اضافه کرد: در هشت سال جنگ تحمیلی نیروهای انقلابی وزارت نفت چنان پتانسیلی داشتند که هم نفت تولید و صادر می‌کردند و هم در عین‌ حال در دفاع مقدس حضور می‌یافتند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه باید مقابل خطای سیاسی، مالی و یا هر خطای دیگری از خانواده شهدا خجالت زده شد، توضیح داد: هنوز اگر مدافع حرمی در نفت هست ناشی از پایه‌گذاری همان فرهنگ است که با تشریفات، پیام و یا تضاد عمل و حرف قابل نهادینه‌سازی نیست.

شمخانی عنوان کرد: بینی ترامپ را به خاک خواهیم مالید، اما مهم این است که جای هر کدام از اقشار را در این راهبرد تشخیص دهیم، در آن صورت پیروزی حتمی خواهد بود. صدام هم فکر می‌کرد چون اکثر مردم استان عرب هستند با گل از وی استقبال می‌کنند و یک هفته‌ای خوزستان را اشغال می‌کند ولی امروز او حتی برای مقبره‌اش نگهبان دارد و عراق در اختیار شیعیان و ایران پا بر جا است.

او با تأکید بر اینکه آمریکا به دنبال خدشه به تمامیت ارضی ایران است، اضافه کرد: آمریکا به دنبال تجزیه و تضعیف ایران قدرتمند امروز است که در مدیترانه و دریای سرخ حضور دارد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی خاطرنشان کرد: می‌توانیم این مقطع از فشار اقتصادی آمریکا را با تکیه بر توانمندی داخلی  مدیریت و کشور را همچنان یکپارچه و رو به توسعه اداره کنیم.

شمخانی در پایان یادآور شد: با عهدشکنی‌های ترامپ، باید راهبرد تحریمی آمریکا که به منظور تسلیم جمهوری اسلامی و تغییرات در این کشور به کار برده می شود، را مأیوس کنیم.

لازم به ذکر است که دیگر برنامه های حضور دو روزه امیر دریابان علی شمخانی در خوزستان شامل، حضور در جلسه شورای اداری استان و بررسی آخرین وضعیت و تحولات این حوزستان و سخنرانی در محفل انس پیشکسوت جهاد و شهادت استان است.

همچنین دبیر شورای عالی امنیت ملی فردا پنجشنبه ۲۹ آذر به اروند می رود و در مراسم دهمین سالگرد رحلت آیت الله جمی(ره) که در حسینیه ثارالله آبادان برگزار می شود، سخنرانی می کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
پرونده ویژه